Köpa 9-3 Aero 04?

Securityguard
21 augusti 2007 · 22 Inlägg

Hej!

Har funderingar att köpa en 9-3 Aero av årsmodell 04, någon som kan rekomendera dom bilarna?

Är det för dyrt att lägga ca 150 000:- för en sådan 9-3 som gått uppåt 12 000 mil?

Tacksam för alla svar!!!smile

///Niclas

aenfors
21 augusti 2007 · 375 Inlägg

Jag är absolut ingen saab expert men det är nog bra bilar. kolla blocket mm för att få en prisbild. Och glöm inte bort att den ska försäkras också. Det kan springa iväg en jävla massa pengar där. Vet inte hur gammal du är och hur länge du har haft körkort mm eller om du ska skriva på föräldrarna? men tänk på att du ska ha råd att äga bilen också wink lycka till

sunt kåt, glad och otacksam
21 augusti 2007 · 132 Inlägg

Tjena! ja köpte min aero -04 för ungefär samma peng och bilen hade då gått 11.000 mil.
Är precis toknöjd med den! har inte haft några problem överhuvudtaget. Men det e ju klart, det e ju en SAAB wink

Jag köpte min på firma så ja kan inte svara på vad den kostar i försäkring då ja fick med saab-prova-på i 6 månader, men ja tror iaf att skatten ligger på runt 1900:-

Det är enligt mej värt pengarna om bilen är i gott skick.

Mvh Stefan

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu
richardoo290 VOLVO for life..
21 augusti 2007 · 2 113 Inlägg

om den är 3 år gammal och gått 12 000mil..... då tycker jag att de lät mycke...  men de är jag de..

sunt kåt, glad och otacksam
21 augusti 2007 · 132 Inlägg

Jag tycker inte på nåt sätt det är ett överpris. Det är väldigt bra och driftsäkra bilar.
Sedan beror det väl lite på ekonomisk situation och vad man har kikat på för andra bilar i samma prisklass.

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu
Braather (none)
21 augusti 2007 · 1 725 Inlägg

Man ska inta vara så himla insnöad i Hur mycket bilen har gått för att säga om den är bra eller dålig. Kan säga med erfarenhet av denna bil, att den är kanon fin och härlig att köra..Detta priset är inte i överkant..

Du kommer att bli kanon nöjd som ägare av denna Aero!

Lycka till!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
BennyC
21 augusti 2007 ·

Saab är mycket bra bilar. (hehe) Och som någon annan skrev du ska inte titta så mycket på miltalet..... Det är kanske inte ett vrak pris min inte överpris heller.....

G-Bruno ArtDirector
22 augusti 2007 · 462 Inlägg

det är vad du får räkna med att punga upp... t.o.m. de mindre motoralternativen ligger närmare de siffrorna...
jag har aldrig velat ägt en saab, har aldrig drömmt, flåsat eller drägglat över en heller.. men nu blev jag med saab i våras och har varit 100% nöjd hela de 6måndaderna.. så ja, enligt mig är en 9-3 att satsa på!

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
Securityguard
22 augusti 2007 · 22 Inlägg

Tackar för tipsen!

Får se hur det blir, men 9-3:orna är ju så snygga;)

/Niclas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang