5903
Sök

OPEL MANTA Nån som har nått tips! motorkrångel!

1 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Hej! har en opel manta 2,0 gte 84. Föregående ägare har bytt till rekord motor  2,2. Hela insprutningen från 2.0 altså den gamla motorn! är överflyttad till 2,2an. Har bytt hela tänsystemet och bensinpumpen går. det kommer bränsle men den vägrar starta! Motorn har bra jord osv. Det lustiga är att den gamla motorn gick med detta system men nu verkar allt hekt dött? har försökt mäta om man får ström fram till spridare men vet inte riktigt om jag mäter rätt!  Motorn går på startgas så det måste va nått med spridare eller box! Eller kan det va nått annat fel som jag inte tänkt på! Förresten! fördelaren som sitter på är 2,2ans orginal! alla kontakter passade på den från 2,0 kan det ha nån inverkan! tacksam för svar!

657 Inlägg
22 augusti 2007
baktänder den? eller tänder den inte alls när du kör på starten?

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Son Of Murphy
782 Inlägg
22 augusti 2007
Oj, Mantor o 2,2motorer ifrån Rekorder det ger mig fan "de´ja vu" faktiskt! Hade samma krångel själv för en fem, sex år sedan, men efter mycket skruvande, hel omdragning av elsystem o allt, visade det sig att databoxen gått åt skogen. sad
Den hade gnista, fick bensin o allt, så det var ju det sista man provade.
Vet inte hur man kollar en box så där direkt, men det kan ju vara ett tips att prova en annan, om du har någon liggande dvs.
Annars lycka till! smile
Senast redigerat av Mankan1978 (22 augusti 2007)

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

2 122 Inlägg
22 augusti 2007
2.2an och 2.0 har olika insugkanaler så testa 2.2ans insug!"

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Sök