De flesta mjukvaror är likadana eller närapå likadana, det som skiljer är siffrorna som presenteras för att locka kunden.
Det finns inget magiskt hål i en motormjukvara som vissa missar, eller vissa ser som gör att dom har försprång eller sackar efter.
Det är stor skillnad på vad man bör plocka ut med chip, och vad man kan plocka ut.
Det som skiljer trimföretagen imellan är service och kunnande på motorn i sig där man vet vad en höjning av en kurva på ett specifikt ställe ger i motorn, eller riskerar.
Samt deras kunnande på monteringstekniken, lödning är ju rätt vanligt förekommande och där ställs det stora krav på en korrekt lödning, det är väldigt väldigt lätt hänt att banor m.m. släpper från boxen om man värmer för hårt t.ex. och då har man problem direkt.
Jag har sett otaliga boxar som är chippade där banorna släppt och dom bara lagt dit lite extra lod, till slut släpper det om det inte görs riktigt med mikroskop och mätning.
Så strunta i siffrorna först o främst, ring runt till de olika, fråga lite, lyssna hur dom besvarar dina frågor, verkar dom veta vad dom gör?
Sen kan du börja kolla siffror, jämför...
Om 5st chipfirmor säger +20hk, men en sjätte säger +30, lite då på att du aldrig på världskartan får ut mer än 20 och den siste lockar med glädjesiffror istället, det spelar ingen roll vad dom heter, har dom siffror som skiljer sig från mängden är det i 90% av fallen friserade siffror.
Hoppas det löser sig, Autotech är btw goa gubbar när det gäller Volvo och kan säkerligen få sprutt i din kärra
