3870
Sök

chippet t5r italienimport

2 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Hej.

Har köpt ett chip till min volvo 855 t5r 95 års. på nätet av en som påstod sig ha haft det i en likadan bil. Han sa att man kan ha det i t5 eller t5r det kvittar. var ute hos en kille i Karlshamn som jobbar åt BSR och han sa att detta är inget BSR chip , vilket jag blivit lovad av försäljaren på nätet.
BSR killen sa att det är viktikt att det är rätt chip till, samma motor, växellåda,hästkrafter mm, annars kan motorn gå för snålt och därmed bränna både turbo och ventiler.

nu är jag så jävla osäker hur jag skall göra..

gav 1200:- för chippet, och för sedan betala 1500 för installationen. =2700:-

har dock ej betalt och kan därmed returnera chippet till förs.

På bsr tar de 3800:- och då är det helt anpassat till bilen , vilket gör att jag ej behöver vara osäker...

Hjälp mig med förslag jag vill ju ha den chippad....
Jonas

Bamse940Ltt
28 augusti 2007
anlita bsr... det är så många grejer som chiper ändrar på o det är ju synd att köra ras bara för att det var fel chip

mvh richard

8 267 Inlägg
28 augusti 2007
Skicka tillbaks chipet om du är osäker. I såna fall är det bättre att lägga på 1100 och åka till BSR istället.

Greve
135 Inlägg
28 augusti 2007
1100:- Spänn snålhet idag kan lätt bli 20k för att du bränner motorn.. Nog bättre att sikta på nytt. Lycka till!

10 287 Inlägg
28 augusti 2007
Korrekt. Eller så startar inte bilen, eller så funkar inte kliman, eller så funkar inte elkylfläkten, eller så...

/Göran

jonasart skrev:
BSR killen sa att det är viktikt att det är rätt chip till, samma motor, växellåda,hästkrafter mm, annars kan motorn gå för snålt och därmed bränna både turbo och ventiler.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök