Stereoreceivers eller slutsteg?

VolvoDanne_
3 september 2007 · 324 Inlägg

Tjena!

Ja tänkte fixa nått bra ljud till datorn och undrar följande :

1.Ska jag ha Stereoreceivers eller slutsteg?

Ska ha rätt så mkt Watt runt 3-500w

Får inte kosta mer än 1400Sek

Måste inte vara en värsting men relatift bra.

Någon som har någon bra "guide"?

Tacksam för svar!

MVH Danne

Eh? Jaha! Okej!
VolvoDanne_
3 september 2007 · 324 Inlägg

Ingen? hmm

Senast redigerat av VolvoDanne_ (3 september 2007)

Eh? Jaha! Okej!
Drönirettab
3 september 2007 · 21 761 Inlägg

Vanliga stereoreceivers har inte flera hundra Watt, de ligger kanske på 2x60-2x150W eller så. Då får du nog köra med slutsteg, men det kostar garanterat mer än 1400:- om de ska ha 300-500W.

blacken
3 september 2007 ·

Skaffa en NAD 3020 . Mer ljud för pengarna finns inte. Och dom finns beg ganska billigt.

loudness
4 september 2007 · 4 554 Inlägg

blir en ganska jobbig historia om du ska ha laddare batteri för att driva slutsteget än att köpa en reciver å plugga in i väggen.. ska du ha en bra laddare med som kan ga så mycke ström att du kan spela på ett par timmar så är de nog billigare med en reciver

VolvoDanne_
4 september 2007 · 324 Inlägg

loudness skrev:
blir en ganska jobbig historia om du ska ha laddare batteri för att driva slutsteget än att köpa en reciver å plugga in i väggen.. ska du ha en bra laddare med som kan ga så mycke ström att du kan spela på ett par timmar så är de nog billigare med en reciver

Då har ja en til fråga där! smile

Man kan inte sätta in en dc adopter in i slutsteget eller?

Anledningen till att jag vill ha slutsteg så är det för man får mer watt för dom pengarna.

Tack För alla svar!

Senast redigerat av VolvoDanne_ (4 september 2007)

Eh? Jaha! Okej!
blacken
4 september 2007 ·
VolvoDanne_
4 september 2007 · 324 Inlägg

blacken skrev:
kan det här vara lockande?
http://www.blocket.se/vi/13277739.htm?ca=11_s

Nja. smile  vill nog helst ha nytt.. Annars blir det jobbigt med frakt och allt tongue


Ingen som vet mer om slutsteg till datorn?

Senast redigerat av VolvoDanne_ (4 september 2007)

Eh? Jaha! Okej!
loudness
4 september 2007 · 4 554 Inlägg

jo klart du kan ha en dc adapter men den ska kunna skicka iväg runt 60ampere när de behövs å då får du ha ett helt ställverk;)

ToXtreme
4 september 2007 · 3 627 Inlägg

Daniel.. varför ska du krångla till det så mycket? Ta och skaffa en vanlig förstärkare och ett skyssta pelarhögtalare som jag sagt till dig tongue

Du behöver inte vara rädd för att ljudet inte ska räcka till, det gör det! Tro mig! Och om du nu vill ha så mycket bas (vilket jag inte kan förstå) ta då och skaffa en 2.1 förstärkare som du kan koppla in en sub till, då får du i princip så mycket bas du vill ha (beroende på hur stor sub du har såklart)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
VolvoDanne_
4 september 2007 · 324 Inlägg

ToXtreme skrev:
Daniel.. varför ska du krångla till det så mycket? Ta och skaffa en vanlig förstärkare och ett skyssta pelarhögtalare som jag sagt till dig tongue

Du behöver inte vara rädd för att ljudet inte ska räcka till, det gör det! Tro mig! Och om du nu vill ha så mycket bas (vilket jag inte kan förstå) ta då och skaffa en 2.1 förstärkare som du kan koppla in en sub till, då får du i princip så mycket bas du vill ha (beroende på hur stor sub du har såklart)

Okaj! smile ja gillar att krångla till det vettu! smile

Eh? Jaha! Okej!
VolvoDanne_
4 september 2007 · 324 Inlägg

loudness skrev:
jo klart du kan ha en dc adapter men den ska kunna skicka iväg runt 60ampere när de behövs å då får du ha ett helt ställverk;)

Det komemr bli skit fräckt! smile

Eh? Jaha! Okej!
viper0 Elektriker
4 september 2007 · 169 Inlägg

du menar en sån här som jag har, haka inte upp dig på en massa watt.


http://www.garaget.org/gallery/archive/37040/146881_dttxdz.jpg
nätagg

Senast redigerat av viper0 (4 september 2007)

VolvoDanne_
5 september 2007 · 324 Inlägg

jasså du hade ett sånt smile 

Aja. Nu har ja beställt ialla fall smile

Eh? Jaha! Okej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang