4553
Sök

Luftfilter - är detta något att ha?

113 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Jag tänkte mig ett luftfilter i bilen, inget spec ska bara vara pålitligt med kvalité, alltså inte släppa in damm o skit in till motorn - tänkte inget jättedyrt - http://www.micro.se/index.asp?jump=http … id%3D42438
kanske detta, jag kan inte spendera mer än 300:- just nu. Som sagt ingen racer är jag bara vill ha ändring lite.
mvh/vivanco

-----------------][----------------][----------------][-----------------][---------------][---

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
5 september 2007
hade ett sånt filter i både 245an jag hade och saab turbon och dom funkar fint tycker jag i alla fal...och något dam tror jag inte att de släpper in:D

hellre pallbocks kung än trailer queen

113 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
underbart, då blir det ett köp på detta.
Lät det okej, inte överdrivet alltså? Bullrigt, dovt, ingen skillnad nästan?
Senast redigerat av VIvanCO (5 september 2007)

-----------------][----------------][----------------][-----------------][---------------][---

low profile
253 Inlägg
5 september 2007
Själv gillar jag inte billiga "kopior" som filter, KN skulle jag sattsa på då luftfilter är viktigt att prioritera om man vill att motorn ska må bra plus att dom har livstidsgaranti!

121 Inlägg
5 september 2007
eller så köper du ett exakt lika dant på biltema för 149kr...har ett o de funkar fin fint...

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
5 september 2007
Måste ett "öppet" filter inhandlas, så välj större märken i så fall.. KN är ett bra ex på detta. Motorn kanske tackar dig en dag (genom att inte strula).. wink
Men mest optimala är antagligen burkfiltret.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

427 Inlägg
5 september 2007
Ja skulle väntat sparat lite pengar och köpt ett med känt märke.
Men det funkar säkert utmärkt der där också smile

1 255 Inlägg
5 september 2007
Om du ska byta luftfilter byt till ett som du inte behöver olja in då oljan kan skada din lmm så K&N skulle ja inte rekomendera häller men om du vill ha ett filter som du inte oljar kostar de lite mer oxå du får nog räkna med en 1000:- iallafall o billiga kopior skulle ja ju inte rekomendera visst funkar kanske ett tag men är de verkligen värt o chansa för o tjäna 700:- ja tycker de inte.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

113 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Anubis skrev:
Om du ska byta luftfilter byt till ett som du inte behöver olja in då oljan kan skada din lmm.............men om du vill ha ett filter som du inte oljar..............

Jag har aldrig hört tidigare att filter "oljas", är detta ett måste, kan man inte bara höpa ett öppet (sport) filter och bara installera och köra vidare.
Om detta nu är sant att filter(vissa) skall oljas in, vad/var/vilken del är det man oljar in och varför?
mvh/vivanco

Greetings, infidel.
91 Inlägg
5 september 2007
Anubis skrev:
Om du ska byta luftfilter byt till ett som du inte behöver olja in då oljan kan skada din lmm så K&N skulle ja inte rekomendera häller men om du vill ha ett filter som du inte oljar kostar de lite mer oxå du får nog räkna med en 1000:- iallafall o billiga kopior skulle ja ju inte rekomendera visst funkar kanske ett tag men är de verkligen värt o chansa för o tjäna 700:- ja tycker de inte.

Du råkar inte vet om filterna (från K&N) som man sätter i original-burken också måste oljas in? sad

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.

5 710 Inlägg
6 september 2007
VIvanCO skrev:
Om detta nu är sant att filter(vissa) skall oljas in, vad/var/vilken del är det man oljar in och varför?

Många av dina funderingar och frågor besvaras här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270

Skulle någon tvinga mig att skaffa ett öppet filter på en sådan ny och fräsh bil som du har skulle jag spara någon månad och köpa ett känt märke.

MVH Jonas
..............

Sök