4352
Sök

Att koppla vacuumslangen från turbon till LTM?

Mr.
253 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Hej!

Vad skulle hända ifall man kopplade LTM, till vakumslangen till turbon och nu slangen som jag kopplade dit i T-korset går sönder? Lite osäker på kvalitén..

Börjar turbon löpa amok?

tacksam för snabba svar!

redigerat* :

LTM = Laddtrycksmätare
Senast redigerat av pwei (6 september 2007)

Köpes:
18T Turbo

5 710 Inlägg
6 september 2007
Vad är en LTM?

Ja ja...du pratar T-kors och grejjer vilket  gör att jag förstår att du är på "den farliga turboslangen".
Går den av laddar turbon så möé den orkar och risken är att den eller något annat trevlig dyrt går sönder.
SÅ kvalité på slangar mm bör man se upp med....

MVH Jonas
..............

12 086 Inlägg
6 september 2007
Som jonte skriver, går den "farliga slangen" smile av så kommer du känna att bilen antingen laddar som en jude och går som fan lr att bilen slår av pga för högt laddtryck. Troligen det senare med din "moderna" bil.

12 086 Inlägg
6 september 2007
jonTe skrev:
Vad är en LTM?

Ja ja...du pratar T-kors och grejjer vilket  gör att jag förstår att du är på "den farliga turboslangen".
Går den av laddar turbon så möé den orkar och risken är att den eller något annat trevlig dyrt går sönder.
SÅ kvalité på slangar mm bör man se upp med....

Fan, har du lyssnat för mkt på doktor helsefyr lr? smile

3 295 Inlägg
6 september 2007
LaddTryckMätare kanske? varför kopplar man en sån till wastegateslangen, när det finns andra bra ställen som maa kan sätta den på..

5 710 Inlägg
6 september 2007
Slave_joe skrev:
LaddTryckMätare kanske? varför kopplar man en sån till wastegateslangen, när det finns andra bra ställen som maa kan sätta den på..

Så måste det vara....som sagt...det är bättre att mäta tex i insuget istället, då får man dessutom med visning av vacum vilket kan vara bra.

OT.

>>JapMax, japp big_smile så jäkla bra och det verkar lösa det mesta (enligt Helsefyr själv) så varför inte bil probs wink

MVH Jonas
..............

Mr.
253 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Finns 3 st slangar från insuget den ena går till bränslestyrningen tror jag den andra går till LMM/Luftfilterslangen uppdelat med T-kors och går också till intercoolern med en massa ventiler på. Den tredje går till turbon.

Har testat slangen som gick till IC/LMM.. Men den funkade inget vidare. Tror det beror på ventilerna.

Slangen till bränslestyrningen är ca 5 cm långt...

Den mest passande slangen skulle vara den till turbon eftersom den är relativt lång och inte nått krimskrams på... Detta är också den jag sätt flest använda.

Finns det några gömda slangar någonstans så ge gärna tipps på var.

Köpes:
18T Turbo

Sök