6002
Sök

Race katalysatorer`?

157 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Vad är de för skillnad mellan en 100 cellers katalysator och en 300 celler?
Någon som kan va vänlig och förklara?

Polish my nuts and serve me a milkshake!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 september 2007
Ja de e ju 200 mer celler i en 300 cells tongue

Ska man vara lite seriös så har du lägre mottryck i en 100 cells, bättre flöde alltså...

157 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
några tips för vilken kat som passar just min bil.. har ju rostfritt avgassystem nu med en sportburk.. fast saknas en racekat..

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 september 2007
Hur är det gjort just nu då?

Har du sportsystem hele vägen med katersätare eller har du halvsats sportavgas?

761 Inlägg
9 september 2007
Om jag hade bytt så hade jag nog valt en 300cels. För lågt mottryck på en sugmotor är inte önskvärt..... Hur du än gör så kommer du att tappa lite vrid på låga varv och få lite bättre toppeffekt när varvtalsmätaren närmar sig det röda.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

654 Inlägg
9 september 2007
Även värt att veta är att,sportkat,racekat och fullflödes kat inte är samma sak.
Skiljer en hel del vad gäller motstånd och genomströmning kombinerat med "filtrerings förmågan".
Men vid köp av kat skulle ja perosnligen välja en erkännt känd kat som många använder sig av.
Av den anledningen att det finns lika mycket skit kattar som fungerar skräp,precis som det finns lika många grenrör tillverkade av alla möjliga asien länder och har funktion och kvalitet där efter.

157 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Hela mitt system är byggt utifrån de gamla.. bmw:s orginalsystem. fast i rostfritt med en sportburk.. nu vill jag byta till en sportkat, eller liknande för att öka ljudet i avgassystemet.. bryr mig inte så mkt om hk osv smile

Sök