6607
Sök

volvo turbo motorn startar inte:(

14 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
NU är det så här att jag har bytat motor på min volvo 940 från orginal till en turbomotor men jag får inte igång det jagh ar kollat allt kan det vara så om man har haft av svänghjulet o satt ditt det på nått annat sätt en vad den satt på det är vad jag har hört bara. Den tänder inte alls eller imellan åt tänder den till men det är bara lite lite men kan det vara svänghjulet som sitter fel??? skulle verkligen vilja ha ett bra svar till det snälla ....

Smålänning
7 887 Inlägg
11 september 2007
Är väll en liten grej på dom så att man inte ska kunna sätta svänghjulet fel?

Värt att kolla i alla fall. Kolla alla kopplingar och alla kablar

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 567 Inlägg
11 september 2007
Givetvis så bytte du alla boxar och sådant med..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

14 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
har hört att det inte ska behövas byta box men jag är ju inget proffs tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
11 september 2007
Men du måste chippa den i alla fall annars...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Green Street Elite
676 Inlägg
11 september 2007
testa byta box så ska de nog fungera sen när motorn får rätt " koder " att gå efter smile

14 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
jagb ska chippa men jag kan byta box o se hur det går för med det ju kan nog få tag i en skulle jag tro big_smile

Sök