11 september 2007
Trådstartare
För några veckor sedan gick kamaxelremen på flickvännens bil, en 240DL -80 med en B21A-motor (förgasaren är bytt till en Pierbug från 740.)
Kamaxelremen och spännrullen byttes, inte av mig, och sedan ställdes tändningen med stroboskop enligt handbokens anvisningar. Därefter har bilen uppvisat ett ytterst jobbigt beteende. Fruktansvärt ryckig gång på jämn gas på alla växlar på alla varv under 4-5000, ungefär som om man lägger i högsta växeln i 30-40km/h.
Har sedan dess bytt bränslepump, tändspole, tändkablar, tändstift, fördelarlock, rotor och kondensator.
Jag är lur på att tändingen är för låg, tidigare har tändingen varit ställd lite på gehör utan stroboskop.
Någon som har nån annan teori innan jag sabbar tändinställningen för gott?

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå