5285
Sök

Stora Bosch spridare?

1 503 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Killen som jag bytte till mig bilen utav skrev i annonsen att insuget var upporrat och redo för stora bosch spridare. Går det fortfarande att köra på skylines spridare som ska vara bolt on eller ska jag köra på "stora bosch spridare"? Någon som vet vilka han menar med "stora bosch spridare" ?

Varför jag inte frågar han själv är för att han är onåbar tongue

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

5 710 Inlägg
12 september 2007
Spridarna skall vara lagom.......inte för stora och inte för små.
Det som styr är vilken effekt de skall räcka till.
Mycket effekt kräver stora spridare, lite effekt mindre spridare.
Att köra stora spridare till liten effekt är ingen höjdare då de blir svårare att styra.
Dålig styrning= halvtaskig gång i framförallt låg och mellanregistret, svartrök, risk för att den surar ned sig och hög bränsleförbrukning.

Att säga "stora bosch" är ungefär som att säga "stor tröja".....om de passar beror ju helt och hållet på ägarens kroppshydda eller i ditt fall motor/effekt.

Nu är ju Nissan inte "min påse chips" men anger du en effekt kan man räkna på´t ellerså kanske du får något svar på vilka spridare man brukar köra på för de effekterna i din bil.

MVH Jonas
..............

1 503 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
jonTe skrev:
Spridarna skall vara lagom.......inte för stora och inte för små.
Det som styr är vilken effekt de skall räcka till.
Mycket effekt kräver stora spridare, lite effekt mindre spridare.
Att köra stora spridare till liten effekt är ingen höjdare då de blir svårare att styra.
Dålig styrning= halvtaskig gång i framförallt låg och mellanregistret, svartrök, risk för att den surar ned sig och hög bränsleförbrukning.

Att säga "stora bosch" är ungefär som att säga "stor tröja".....om de passar beror ju helt och hållet på ägarens kroppshydda eller i ditt fall motor/effekt.

Nu är ju Nissan inte "min påse chips" men anger du en effekt kan man räkna på´t ellerså kanske du får något svar på vilka spridare man brukar köra på för de effekterna i din bil.

Nemen, det var inte så jag menade. Jag menade om skylines 444cc fortfarande passar efter uppborrningen han gjort. Vad är det han borrat upp egentligen? Orginal antar jag sitter i nu, så då antar jag att 444cc fortfarande passar. För de kan väl inte vara större än 444cc?
Senast redigerat av Oboy6 (12 september 2007)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Sök