6881
Sök

Skall jag tona rutorna fram också?

Dann3
12 september 2007
Trådstartare
Skall tona rutorna med 95% toning bak och funderar om jag skall göra det på båda framrutorna med vad tycker ni? och isåfall emd vilken % toning samma som bak eller ljusare?

Medveten om att detta är olagligt att tona framrutorna!!! så ingen behöver påminna mig om det!

Kom igen massa svar nu så man kan bestämma sig smile

Vänliga hälsningar!

/danne

Hmm.
12 september 2007
Trådstartare
Är det calibran det gäller ?.

med lem
1 147 Inlägg
12 september 2007
naj.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Driifter;)
1 630 Inlägg
12 september 2007
med så jäkla mörkt ibak hade de ju variut snyggare med lite ljus toning ifram iaf.. kolsvarta rutor bak ser ju epa ut

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

LillNaisarn
12 september 2007
Trådstartare
Dann3 skrev:
Skall tona rutorna med 95% toning bak och funderar om jag skall göra det på båda framrutorna med vad tycker ni? och isåfall emd vilken % toning samma som bak eller ljusare?

Medveten om att detta är olagligt att tona framrutorna!!! så ingen behöver påminna mig om det!

Kom igen massa svar nu så man kan bestämma sig smile

Vänliga hälsningar!

/danne

95%? du menar väll 5% man mäter ljusigenomsläppet och inte tvärt om.
Klart du ska tona fram, tycker det ser ut bara förjävligt om man tonar "lagligt".

edit: kör på 25 & 35% är lagom "mörkt" och stilrent enligt mitt tycke.
Senast redigerat av LillNaisarn (12 september 2007)

(none)
1 725 Inlägg
12 september 2007
Jag har ca 65% fram och bak... Kolla denna bilden-- http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=150350
Det är kanon snyggt...ska inta vara för mörkt..

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Solfilmsmontör
950 Inlägg
12 september 2007
Har du mörk eller ljus inredning i bilen eller ? Om du har mörk så påverkar den mörka toningen baktill ganska så mycket på framdörrarna också, och bör därför välja en ljusare film som ändå lär se "mörk" ut. Om du har en ljus inredning kan du gå något mörkare. 45% ljusgenomsläpp på filmen brukar vara lagom eller 55% ljusgenomsläpp.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök