3657
Sök

Vad ska man köpa för vinterbil?

1 174 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Funderar på att börja skaffa mig en vinterbil nu. Har funderat ett tag på vad de ska vara för något. Den ska ju givetvis vara bakhjulsdriven, men det ska inte vara en stor och klumpig 750 eller 240 osv nått litet billigt och roligt.. någon som har nått förslag?
Har funderat på Opel kadett har för mig att som är bakhjulsdrivna eller en bmw eller nått liknande.. bättre förslag mottages..

"If you're in control, you're not going fast enough"

med lem
1 147 Inlägg
15 september 2007
en gammal bubbla? smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

1 174 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Mmm, men det ska gärna vara något med lite komfort i som inte är så jätte gammalt..

"If you're in control, you're not going fast enough"

1 798 Inlägg
15 september 2007
köp en bmw e30 då
eller kanske en ford sierra

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

★★★★★
455 Inlägg
15 september 2007
kadett e väl fwd, dom lite nyare iaf. satsa på en ascona eller manta smile

685 Inlägg
15 september 2007
-Blomman- skrev:
Funderar på att börja skaffa mig en vinterbil nu. Har funderat ett tag på vad de ska vara för något. Den ska ju givetvis vara bakhjulsdriven, men det ska inte vara en stor och klumpig 750 eller 240 osv nått litet billigt och roligt.. någon som har nått förslag?
Har funderat på Opel kadett har för mig att som är bakhjulsdrivna eller en bmw eller nått liknande.. bättre förslag mottages..

Volvo 360 är perfekt vinterbil. Dom går  hyffsat för sina hk.

No turbo shit - just real power!

Smålänning
7 887 Inlägg
15 september 2007
Kadett är RWD till -79. Så rätt gamla e dom...

BMW E30, eller ford sierra röstar jag på helt klart.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 108 Inlägg
15 september 2007
Finns någon annan tråd (antagligen flera) med liknande krav som du, så testa att söka eller så får du göra en ny tråd med mer ingående rubrik.

Sök