3739
Sök

Bytes mot skyline!

Hårding
72 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Jahopp då letar man efter en skyline nu. Försökt få tag på någon som skulle kunna tänka sig att byta mot min bil och pengar. Men det är ju frågan om man ska vänta tills efter vintern eller nu?.. Fast har ju direkt inte hittat någon vettig än.. Men men det är ju frågan om man ska vänta till våren :S /Svensson

Känn Dig Efter! Jag Ligger Före!

4 767 Inlägg
16 september 2007
Tror det blir lättare att du säljer din bil privat, och sen kontaktar Kent på Jap-City och berättar vilken modell du är intresserad av och hur mycket det får kosta, så fixar han fram ett kanonex till dej! smile (Kent är engelskman som bor i england/frankrike, men han pratar flytande svenska)

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Hårding
72 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Erick skrev:
Tror det blir lättare att du säljer din bil privat, och sen kontaktar Kent på Jap-City och berättar vilken modell du är intresserad av och hur mycket det får kosta, så fixar han fram ett kanonex till dej! smile (Kent är engelskman som bor i england/frankrike, men han pratar flytande svenska)

Mvh
Erick

Hmm jo kanske detta.. Men det finns ju gott om R33:er GTS-T:er till salu och det är ju den modellen jag är ute efter va.. Sen så är jag fruktansvärt beroende av bil så det måste nästan bli ett byte :S.. funderade på o köpa en vinterbil av något slag men ångra mig och tänkte att jag ska ju ändå få firmabil om 2 månader hmm jaja.. får väl kolla lite på detta..

Hårding
72 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
swe_skills skrev:
Erick skrev:

Mvh
Erick

Hmm jo kanske detta.. Men det finns ju gott om R33:er GTS-T:er till salu och det är ju den modellen jag är ute efter va.. Sen så är jag fruktansvärt beroende av bil så det måste nästan bli ett byte :S.. funderade på o köpa en vinterbil av något slag men ångra mig och tänkte att jag ska ju ändå få firmabil om 2 månader hmm jaja.. får väl kolla lite på detta..

Föresten vad menas med GTT, GTS-T och GT-R? hehe har aldrig fattat de riktigt. big_smile

dARKiE
5 031 Inlägg
16 september 2007
Sökte i forumet och fick fram detta som aerodynamik har skrivit:

GT-R (R32, R33, R34) har alla RB26DETT vilket betyder ungefär Race Breed 2.6L Twin Turbo.
Sen har GT-R breddning, större vinge m.m.

R32 GTS-T har RB20DET, 2l singelturbo. 215hk
R33 GTS-T har RB25DET, 2.5l singelturbo. 250hk
R34 GT-T har också RB25DET, 2.5l singelturbo fast 280hk

R32 GT-R. 280hk
R33 GT-R. ca 300hk
R34 GT-R. ca. 330hk.

Sen som sagt har ju GTS bakhjulsdrift och GT-R fyrhjulsdrift(ATTESA-TS tror jag det heter), det betyder att den driver på bakhjulen tills dem spinner då hoppar framhjulen in också. Max 40% fram och 60% bak TROR jag.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Hårding
72 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Darkie skrev:
Sökte i forumet och fick fram detta som aerodynamik har skrivit:

GT-R (R32, R33, R34) har alla RB26DETT vilket betyder ungefär Race Breed 2.6L Twin Turbo.
Sen har GT-R breddning, större vinge m.m.

R32 GTS-T har RB20DET, 2l singelturbo. 215hk
R33 GTS-T har RB25DET, 2.5l singelturbo. 250hk
R34 GT-T har också RB25DET, 2.5l singelturbo fast 280hk

R32 GT-R. 280hk
R33 GT-R. ca 300hk
R34 GT-R. ca. 330hk.

Sen som sagt har ju GTS bakhjulsdrift och GT-R fyrhjulsdrift(ATTESA-TS tror jag det heter), det betyder att den driver på bakhjulen tills dem spinner då hoppar framhjulen in också. Max 40% fram och 60% bak TROR jag.

Jaha! Jag får tacka så mycket för den välskrivna Informationen! Nu vet jag.. tack igen /Svensson

Hårding
72 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Om det är någon som skulle vara intresserad av ett byte så säg till! /Svensson
Senast redigerat av swe_skills (16 september 2007)

Sök