3661
Sök

Behöver lite hjälp med första bil, Saab 900 2,0T eller en nissan 200sx s13?

5 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
Mindre meck blir det dock inte med Saaben, då den har en rasad växellåda så det blir det första jag kommer fy byta, men den kostar också bara hälften av vad nissan gör pga det.

Men måste säga att det lutar lite mer mot Saaben, då jag har många kompisar som kommer vilja åka med, så att de inte kommer kunna sitta bra där bak är inte så jätte bra.
fast iofs, så kommer jag ju sitta i förarsätet så de är skit samma tongue

Men brukar Nissan 200sx gå sönder ofta då?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 september 2007
norskfan skrev:
Mindre meck blir det dock inte med Saaben, då den har en rasad växellåda så det blir det första jag kommer fy byta, men den kostar också bara hälften av vad nissan gör pga det.

Men måste säga att det lutar lite mer mot Saaben, då jag har många kompisar som kommer vilja åka med, så att de inte kommer kunna sitta bra där bak är inte så jätte bra.
fast iofs, så kommer jag ju sitta i förarsätet så de är skit samma tongue

Men brukar Nissan 200sx gå sönder ofta då?

dom går inte sönder mer än andra bilar om man sköter dom rätt
ett plus är att skaffa oljekyl så brukar det funka
har en polare med en helt orginal s13 utan kylare han har haft den i snart 1 år och dne har aldrig krånglat och han kör som en idiot med den me

1 436 Inlägg
18 september 2007
Om du vill ha en sportbil så köp en sportbil, vill du ha en familjebil så köp en familjebil.
Jag köpte en Saab, skittrevlig och astrist. Går inte att leka med alls men är bekväm och gör som den ska i princip.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Sök