bmw 320 e30 startar ej

magicX
18 september 2007 · 28 Inlägg

hejsan!

Vet att det finns en del andra trådar om detta! Men inte riktigt som mitt fel är!

Var ute och körde i söndags (16/9)! Då funka den "bra", den har/hade gått lite slöare sen fredagen, 2 dagar innan!

Men till problemet:
Jag var ute o körde/sladda som sagt! När jag är klar me det roliga(sladdandet), så börjar den hacka sig framåt och då tänkte jag måste vara bensinen för mätaren var på "reserv", Så hackade mig fram sakta och försiktigt(ca 10km/h, och hackande) till bensinmacken, tankar i 10 liter och startar igen!
Då funkar den "bättre" den hackar inte lika mycket som innan och går att köra lite normalare iaf, hackar sig fortfarande fram när man gasar på fullt! Som om det skulle vara soppatorsk igen, men det kan det inte vara eftersom jag tanka nyss! Sen ställer jag den hemma hos mig!
Dagen efter så ska jag till jobbet! den startar och man kan gasa. Fast gasen reagerar segt! och sluddrar lite! Kommer ca 100meter sen börjar den hacka igen! så backar tillbaks och ställer den!

Nu idag 18/9, startar den inte ens! bara går runt på startmotorn men den tänder inte!

Kan det vara bränslefilter, luftfilter eller andra ställen som är igentäppt? så den inte får bensin! vill tilläga att den var bra smutsig i motorrummer eftersom det var en lerig väg jag sladda på!

tacksam för så många idéer och svar som möjligt smile

Lever livet 420meter i taget!
berriss
18 september 2007 · 44 Inlägg

kolla trycket från Bränslepumpen.. kan vara..

Cheva 454ss BIGBLOCK
HOLLELLE
18 september 2007 · 409 Inlägg

soppapumpen?

beemern .......
18 september 2007 · 2 655 Inlägg

låter samma som de e på min fast den hackade till baka nångång då o då sen dan efter den började hacka så tvär dog den, tänder inte.

felet på min e att styrboxen gått sänder, ska tydligen inte va helt ovanligt på e30 att de händer. hört att de har hänt en del...

magicX
18 september 2007 · 28 Inlägg

beemern skrev:
låter samma som de e på min fast den hackade till baka nångång då o då sen dan efter den började hacka så tvär dog den, tänder inte.

felet på min e att styrboxen gått sänder, ska tydligen inte va helt ovanligt på e30 att de händer. hört att de har hänt en del...

aha okej!


vart sitter den och va kostar en ny sådan??

Lever livet 420meter i taget!
Poulsen462 Långtradarchaufför
18 september 2007 · 282 Inlägg

Det råkar inte vara så att du har samma problem som ja hade med min e30 innan, att den också inte varva mer än ca 3000-3500 rpm sen är det som en varvspärr på det efteråt??

Medecin mot de var en flaska "röd" insprutsrengöringsmedel vid varje fulltankning ett par tre gånger sen var de inga problem.

Kolla även tändstiften om du inte redan gjort de....

BMW - Det stavas som det låter:)
beemern .......
18 september 2007 · 2 655 Inlägg

magicX skrev:

beemern skrev:
låter samma som de e på min fast den hackade till baka nångång då o då sen dan efter den började hacka så tvär dog den, tänder inte.

felet på min e att styrboxen gått sänder, ska tydligen inte va helt ovanligt på e30 att de händer. hört att de har hänt en del...

aha okej!


vart sitter den och va kostar en ny sådan??

den sitter inne i handskfacken ovanför den svarta kåpan. ny kostar dom säkert några tusen skulle ja tro men finns en på blocket som säljer bmw delar, fiddes garage heter hans förtag, han har fungerande boxar för 500kr styck...

magicX
18 september 2007 · 28 Inlägg

bmwmannen skrev:
Det råkar inte vara så att du har samma problem som ja hade med min e30 innan, att den också inte varva mer än ca 3000-3500 rpm sen är det som en varvspärr på det efteråt??

Medecin mot de var en flaska "röd" insprutsrengöringsmedel vid varje fulltankning ett par tre gånger sen var de inga problem.

Kolla även tändstiften om du inte redan gjort de....

jo när den gick! så gjorde den inte mer! okej ska testa det om jag får igång den tongue

Lever livet 420meter i taget!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang