2903
Sök

hur mkt kan jag ladda med en f som är turbo konverterad? och ang vatten kyl på turbon

812 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
tänkte bara höra hur mkt jag kan ladda när jag har turbo konverterad min 230f (1987)

har brt så soppan är ett mindre problem..  har svarta spridare på nu men har gröna ligger om de är bätre å ha??

å är de nån som vet om jag måsta ha vatten kylning på eller kan jag plugga dom rören och bara köra olja?  turbom är iaf från en 850 t5 (2,5l)
och nån som har nå bra förslag vart jag ska ta oljan ifrån TILL turbon? vill hälst inte köra med en addapter bakon filtret..

tacksam för svar..

man lever bara en gång..

35 Inlägg
18 september 2007
tja
inte för att vara negativ men jag har för mej att stakarna i b230 mellan 85-88 är dom "vekaste"=/ och bör nog undvikas när man ska överladda.
rätta mej om ja har fel någon

mvh

324 Inlägg
18 september 2007
men vattnet är väll inte så svårt att koppla in. Fixa några t-kopplingar i lämplig storlek och leta på ett par lämpliga slangar att ta från.
Oljan tar du vid oljetryckskontakten. T-kors

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

812 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
jo tyverr är om jävligt veka men den ska väl  inte ladda så mkt.. 0.6 lr nå håller ju stakarna för bara den inte spikar..  och tack för tipset om t koplingen de hade jag inte äns tänkt på big_smile

man lever bara en gång..

220 Inlägg
19 september 2007
man behöver inte koppla in vattnet om man inte vill.

Sök