5513
Sök

har kanske en dum fråga men what a häck

yrkeschaufför
709 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
MÅSTE  man ha turbo för att ha dumpventil eller går det at ha dumpventil på nått annat sätt att man  monterar nån typ av kompressor eller nått ??

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

7 120 Inlägg
23 september 2007
Du måste ha överladdning. Går att ha dump om du har kompressor. Men inte lika användbart.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
23 september 2007
enklaste svaret, nej, måste va turbo, om man inte tar en högtalare fram och pycchhh själv i mic, heh

Go For It!!

7 120 Inlägg
23 september 2007
Tompa_Vax skrev:
enklaste svaret, nej, måste va turbo, om man inte tar en högtalare fram och pycchhh själv i mic, heh

Har inte den orangea Porsche 944an kompressor? Den har iaf dump.

557 Inlägg
23 september 2007
Nej du behöver en turbo.

//Jerry

Kalaskillen
246 Inlägg
23 september 2007
Aerodynamik skrev:
Tompa_Vax skrev:

Har inte den orangea Porsche 944an kompressor? Den har iaf dump.

Klart de finns dumpventil till en kompressor också, men har för mig att de kallas för någe annat? RSutblås har alltid jag kallat de för roll

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

Klyphuggare
328 Inlägg
23 september 2007
Om det är ljudet du är ute efter så behöver du varken turbo eller kompressor. Ta en trycklufttank och ha i skuffen eller var du vill sen drar du en slang från den till ett blåsmunstycke och sätter det nånstans där du vill ha "dumpavtryckarn" och från blåsmunstycket a.k.a dumpavtryckarn sätter du en slang till det stället på bilen du vill ha dumpljudet. Luft till tanken kan du få antigen genom en 12 volt kompressor annars sätter du en vanlig ventil som det sitter till däcken och då kan du fylla luft vid tex macken eller med en cykelpump eller vad just du tycker är skojj. sen är det bara ut och tuta och köra så det bara pyser om det. OBS har ej testat det här själv men det ska funka.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

red daddy
23 september 2007
Fimpha skrev:
Nej du behöver en turbo.

Gött de!

Polaren satte dump på sin corrado med kompressor, han behövde inte ens åka och bygga upp tryck som vi behöver med våra turbobilar för att de ska kvittra.

Han stog still och kvittrade på parkeringen...hmm

12 086 Inlägg
23 september 2007
Det finns elektriska dumpar som bara är till för ljudets skull. Alltså en högtalare och någon slags sensor som startar den. Jävligt B men de finns.

De här med dump på en kompressormatad bil vetifan hur de fungerar. Funktionen med en dump är ju att evakuera luft som annars hade hämmat turbons varv. Men en kompressor snurrar alltid lika mkt som motorn varvar så vetifan om den har någon funktion på en sån motorn. Kanske bara för ljudets skull.

139 Inlägg
23 september 2007
Har sett att det finns en hemsida med låtsas dump, som Maxima säger...du behöver inte alls ha turbo eller kompressor tongue du har typ en lite högtalare som du kopplar in tongue ska se om jag hittar det..

hehe, tog det första jag hittade...

http://www.rtecshop.com/index.php?p=bro … Engine_Bay

där har du din dump smile billigt och utan turbo smile
Senast redigerat av Westher (23 september 2007)

junsele
248 Inlägg
9 108 Inlägg
23 september 2007
Westher skrev:
Har sett att det finns en hemsida med låtsas dump, som Maxima säger...du behöver inte alls ha turbo eller kompressor tongue du har typ en lite högtalare som du kopplar in tongue ska se om jag hittar det..

hehe, tog det första jag hittade...

http://www.rtecshop.com/index.php?p=bro … Engine_Bay

där har du din dump smile billigt och utan turbo smile

HAHAHA löjligaste jag hört smile
Film på fanskapet:
http://i76.photobucket.com/albums/j13/fiestyRS/th_passingdump.jpg

Hur som helst låser jag här pga otydlig rubrik, kika rubriksanvisningarna.

Sök