5155
Sök

Bilen lägger av ibland!

6 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Hejsan!

Tänkte bara höra med er. Det är så att min bil kan lägga av ibland. Alltså när jag är ute och kör. Det kan hända 1 till 2 ggr/månad. Den slockar och sedan när jag ska starta den igen direkt så går det inte. Väntar jag däremot max fem minuter så funkar den igen. Annars så funkar bilen väldigt bra. Det är bara att den kan lägga av någon gång i månaden. Batteriet kan det juh inte vara för den är nybytt.

Är väldigt tacksam för ett svar!

Mvh

Alex

low profile
253 Inlägg
25 september 2007
Jaha, och vad är det för bil da?

Fotograf
1 319 Inlägg
25 september 2007
bränslerelät, kamaxelgivare. kan vara mkt

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Smålänning
7 887 Inlägg
25 september 2007
Eller i alla fall årsspann... e de amazon eller V70N?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Mr.
253 Inlägg
25 september 2007
Låtar som en biogasbuss i linköping.. Men de brukar ha lite grövre problem...

Köpes:
18T Turbo

6 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Det är en wolkswagen golf- 94!

Dr Snuggles
956 Inlägg
25 september 2007
Har du startspärr ? Isåfall kan det vara den som hänger sig, det gjorde den på min golf..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

6 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Racso skrev:
Har du startspärr ? Isåfall kan det vara den som hänger sig, det gjorde den på min golf..

Nu är inte jag världens kunnigaste på bilar, men vad är en start spärr?

Dr Snuggles
956 Inlägg
25 september 2007
Alex123 skrev:
Racso skrev:

Nu är inte jag världens kunnigaste på bilar, men vad är en start spärr?

En liten dosa som du måste trycka in en kod på för att bilen ska starta.
Vet inte om det finns det på just din modell, men på min gamla gti är det original.

http://www.garaget.org/gallery/archive/25265/160248_jfr3wm.jpg
Senast redigerat av Racso (25 september 2007)

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

6 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Ok. Nej bilen har inte det. Kan det vara så att motoroljan har påverkats. Jag vet inte vad tidigare ägare haft. Men jag har köpt bilen nyligen och fyllde därför på olja för några dagar sedan när jag så att olenivån var låg?

6 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Någon?

10 287 Inlägg
26 september 2007
V v läs reglerna för forumet:

§4 Lyftning av trådar (gäller forumet)
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna.

Göran
Moderator

Alex123 skrev:
Någon?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
26 september 2007
Vad har du provat mer? Har du kollat bränslepump? Går den när du försöker starta? Har du startspärr?

Du berättar inte ens om motorn går runt, du skriver bara "och sedan när jag ska starta den igen direkt så går det inte."
Vad menar du med "går det inte".

/Göran

Alex123 skrev:
Ok. Nej bilen har inte det. Kan det vara så att motoroljan har påverkats. Jag vet inte vad tidigare ägare haft. Men jag har köpt bilen nyligen och fyllde därför på olja för några dagar sedan när jag så att olenivån var låg?

(Groucho Marx).

6 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
Vad har du provat mer? Har du kollat bränslepump? Går den när du försöker starta? Har du startspärr?

Du berättar inte ens om motorn går runt, du skriver bara "och sedan när jag ska starta den igen direkt så går det inte."

/Göran

Alex123 skrev:

Va fan är det för ton. Jag är okunning om bilar därför försöker jag för er hjälp. Och jag beskrev så gått det går. Är det något man inte förstod så kan man ju ha en trevligare ton. Dra åt helvete med eran skit sida. Ska avregistrerara mig nu och aldrig komma tillbaks igen. Finns andra sidor som är bättre och har mer kunskapr än er. Och dom är säkert mer trevligare osså.

F U

NissanMotorsport
26 september 2007
Alex123 skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Alex123 skrev:

Va fan är det för ton. Jag är okunning om bilar därför försöker jag för er hjälp. Och jag beskrev så gått det går. Är det något man inte förstod så kan man ju ha en trevligare ton. Dra åt helvete med eran skit sida. Ska avregistrerara mig nu och aldrig komma tillbaks igen. Finns andra sidor som är bättre och har mer kunskapr än er. Och dom är säkert mer trevligare osså.

F U

öh, han va inte ett dugg otrevlig?? snacka om känslig smile

5 198 Inlägg
26 september 2007
1 mindre som inte är nån..

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
26 september 2007
Alex123 skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Alex123 skrev:

F U

har du damp?

5 198 Inlägg
26 september 2007
kanske folk tar det lite seriösare om man har en liten men naggande god presentation om sej själv.. istället för att var helt anonym..

10 287 Inlägg
26 september 2007
Tja, vad skall jag säga. För att kunna hjälpa dig så måste jag veta om startmotorn går runt överhuvudtaget eller om problemet är att startmotorn snurrar och bilen vägrar starta ändå.

/Göran

Alex123 skrev:

F U

(Groucho Marx).

Neerd
1 596 Inlägg
26 september 2007
hmm vart nog inte så lyckat det där:( synd att han tog det så hårt.. men det går ju inte hjälpa ngn om man inte får reda på lite mer vad som inte "går"...aja lycka till med bilen alex123

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Sök