2317
Sök

imar igen på 5 min!

hobbybonde
11 Inlägg
27 november 2005
Trådstartare
tjena grabbar!

mitt problem är att bil f-n immar igen på alla rutor inom loppet av 5 min, ser ingenting! 

bilen är en 960tic -92:a med ecc

det blir fruktansvärt immigt, rinner vatten från alla rutorna trots att man har defrostern på och fläkten på max.

har kollat efter läkage på golvet vid dräneringen men kan icke finna något
den drar inge kylvatten heller, och det luktar inte glykol 

en sak jag reagera på var att om bilen var igång och fläkten på, ställde man sig vid motorutrymmet och kände vid de 2 rören till ac som går in i kupen så blåste det kraftigt där  men det kanske ska vara så?

finns det kupefilter på denna bil?
och hur komer man åt det isof?

mvh emil

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
27 november 2005
Hade massvis med fukt i en bil en gång i tiden, och då menar jag massvis... Hehe.  läckte in vatten nånstans så jag fick ösa ur vatten med en liten burk...
Uops, =I:>S

1 Inlägg
29 november 2005
kolla så att du inte ställt om fläktsystemet i kupen till att bara rotara luften som finns i bilen.. då tar den inte in friskluft och då immar det igen på nolltid..

8 Inlägg
29 november 2005
Ställ inte en cupé-värmare nån dag eller två på fullt ös det hjälpte när min 740 vart immig, Hade nog haft me för mycket snö in i bilen!!!
Mvh John

1 639 Inlägg
29 november 2005
Som sagt många vet inte att dom har aktiverat återcirkulationen och då immer det igen på nolltid...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Gorgilus addictus
4 769 Inlägg
31 december 2005
kolla om de läcker in genom rutorna,,,, är ett problem på dom flesta volvo bilarna

Allt för den där jävla hatten!

57 Inlägg
31 december 2005
Min golf har också massa fukt inne i bilen men det där med kupefläkt hjälpte då inte för mej, lät den stå på en hel da, proplemet var ju borta över dan men nästa dag var det lika illa igen!
john_bullet skrev:
Ställ inte en cupé-värmare nån dag eller två på fullt ös det hjälpte när min 740 vart immig, Hade nog haft me för mycket snö in i bilen!!!
Mvh John

© Christer

Fartdåre!
592 Inlägg
31 december 2005
Pröva o ta flytande tvål på rutorna. Ta på en bit papper o tvåla in. Hjälper i Folkrace

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

1 Inlägg
3 januari 2006
Prova byt kuppe filter om det finns något, det brukar funka!!!!!

Sök