4988
Sök

Extraktor rör?

R-Berg
392 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Tjena, tänkte fråga någon kunnig om hur hög skillnaden är mellan orginal gren och extraktor?
Tack på förhand!

Mvh Jimmy

Smålänning
7 887 Inlägg
26 september 2007
Om du inte gör nåt annat så 2-3 häst max.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 785 Inlägg
26 september 2007
Hamberg skrev:
Tjena, tänkte fråga någon kunnig om hur hög skillnaden är mellan orginal gren och extraktor?
Tack på förhand!

Mvh Jimmy

Ju mer trimmad motorn är ju mer nytta har du av extraktorgeröret. Finns vissa bilar som har extraktorrör redan orginal.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
27 september 2007
Med extraktor så får man dels lite mer kraft/drag och det beror på va du bygger för något, 4-1 eller 4-2-1. De först nämnda kommer draget på högre varv och de andra på lägre, eller så är det tvärtom komer ej ihåg

Peder DailyFresh

1 661 Inlägg
27 september 2007
På en orörd motor bör det knappt bli nån skillnad alls. Ta bort catten istället, eller byt den mot en Rallycatt

R-Berg
392 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
Hardjim skrev:
På en orörd motor bör det knappt bli nån skillnad alls. Ta bort catten istället, eller byt den mot en Rallycatt

Och om jag tar bort katten, hur blir skillnaden då? neutral

1 661 Inlägg
27 september 2007
Är lite olika på olika bilar men dem flesta är väl överens om att den kan sno mellan 5-15hk.

271 Inlägg
27 september 2007
Hade det på min Primera innan och den gick jäkligt mycket bättre med extraktor!!

Sök