5904
Sök

batterilampan börjar lysa efter ljudinstallation (nu generatorfråga)

21 761 Inlägg
1 oktober 2007
Kolla hos Mekonomen vad de har för regulatorer.

Drop Shop
926 Inlägg
2 655 Inlägg
1 oktober 2007
Till din bil finns det 3st olika sorters generatorer. En gammal hederlig Bosch, en av nyare Bosch typ och en Valeo. Har du lite flyt så det är den äldre typen av generator så finns det ett ställbart laddrelä att köpa. Men jag tvivlar på att Mekonomen får tag på ett sådant.
Det bästa är om du kan komma åt och se vad det står för siffror på generatorn.
Bosch generatorerna börjar på "0120xxxxxx" (den äldre varianten av Bosch) den nyare modellen börjar med "012xxxxxxx" och Valeo generatorerna börjar med "A13xxxx". Ett bättre exempel på ett Valeo nr: "A13V238".

736 Inlägg
1 oktober 2007
Kolla på OKQ8 annars

elektriker
591 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Till din bil finns det 3st olika sorters generatorer. En gammal hederlig Bosch, en av nyare Bosch typ och en Valeo. Har du lite flyt så det är den äldre typen av generator så finns det ett ställbart laddrelä att köpa. Men jag tvivlar på att Mekonomen får tag på ett sådant.
Det bästa är om du kan komma åt och se vad det står för siffror på generatorn.
Bosch generatorerna börjar på "0120xxxxxx" (den äldre varianten av Bosch) den nyare modellen börjar med "012xxxxxxx" och Valeo generatorerna börjar med "A13xxxx". Ett bättre exempel på ett Valeo nr: "A13V238".

Okej, tackar.

Såg idag att jag hade en bosch iallafall, tänkte inte på att kolla efter något nummer då men ordnar det imorrn.

Men vart sitter laddregulatorn då?
Integrerad i generatorn eller nån helt annanstans i motorrummet?

Plockade ner allt runt generatorn idag för att kika lite men så då inget som skulle kunna vara en regulator hmm

Jätte tacksam för alla svar jag får smile

---------------> Kimpan

2 655 Inlägg
1 oktober 2007
Laddningsreläet är den svartvita klumpen som sitter med 2st skruvar baktill på generatorn (på gamla Boschen) på nya boschen sitter laddreläet bakom en plastkåpa.

elektriker
591 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Laddningsreläet är den svartvita klumpen som sitter med 2st skruvar baktill på generatorn (på gamla Boschen) på nya boschen sitter laddreläet bakom en plastkåpa.

Okej för på min så satt det en svart plastkåpa på baksidan som kabeln gick in i.
Tog jag bort den så fanns det två skruvar som svart respektive röd kabel gick in i

---------------> Kimpan

Sök