5056
Sök

turbo konvertera sierra 2,0 dohc.. vill ha info och tips

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
hejsan.. jag hade tänkt att smälla i en stressfläkt i sierran nu i vinter... ska väll köra med dubbla stålpackningar, nån lättryckare och några extra spridare hade jag tänkt... men då jag inte har nån speciell erfarenhet av just turbo konvertering så tänkte jag att det är bättre att fråga och ta reda på fakta och sånt istället för att bara gissa sig fram och göra bort sig... och jag menar, jag har inte så stor erfarenhet av det här med turbo konvertering men nån gång ska väll vara den första så man lär sig, right? smile

så det jag vill nu är att få så mkt info, fakta, bra att tänka på, vad man ska/kan/bör göra/inte göra osv som möjligt, vad man ska ha för grejjer och vad man ska använda för material när man bygger grenrör och allt sånt där.. ja ni förstår nog vad jag är ute efter

ska ju göra iordning en annan motor på sidan av så sierran kommer endå rulla i vinter

tack på förhand smile
Senast redigerat av _Glenne_ (30 september 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

12 086 Inlägg
30 september 2007
Har du inte redan fått alla svaren du behöver? wink

Rent A Retard !
674 Inlägg
30 september 2007
snacka med dom på skogen racing ? dom brukar väl konvertera ford (sierror ?) stup i ett ? tongue hehe

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Bärs!
3 456 Inlägg
30 september 2007
Daaze skrev:
snacka med dom på skogen racing ? dom brukar väl konvertera ford (sierror ?) stup i ett ? tongue hehe

joo, men inte DOHC väll? Dom pysslar väll bara med OHC snurror?

Garaget.org peakade 2008.

Rent A Retard !
674 Inlägg
30 september 2007
Aga_Diff skrev:
Daaze skrev:

joo, men inte DOHC väll? Dom pysslar väll bara med OHC snurror?

du det va en bra fråga tongue jag har fan ingen aning tongue bara gå inte på deras hemsida o kolla tongue big_smile hehe

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
JapMax skrev:
Har du inte redan fått alla svaren du behöver? wink

joo eller nää, eller jag vet inte, men tack för att du förklarade och svarade på mina frågor... men jag tänkte kanske att det var nån annan som visste nått mer eller nånting.... info och fakta är alltid bra smile

och jaa jag tror skogenracing till mesta dels sysslar med ohc motorn... men brukar vara inne på deras hemsida och surfa runt med smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 417 Inlägg
30 september 2007
skogen gör bara pintomotorn. Men pricipen är ju samma ändå.
Till grenröret kan du använda vanligt svartstål.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
och vart får man tag på svartstål? smile

Ford Racing
479 Inlägg
1 oktober 2007
Mycket Turbokonvertrings-snack nu wink.. har du kollat fordklubben?

Ja Just!

12 086 Inlägg
1 oktober 2007
På skogenracing är de väldigt trevliga men när man frågar hur man turbokonverterar en dohc får man bara "dohc är inget bra att bygga på" som svar.. så de finns inte mkt att hämta va de gäller just N9c motorn.

Rören du ska använda går att köpa på en röraffär, 42 eller 48mm i dia och ca 2.6 i godstjocklek. Finns i tyckkärlskvalite som kostar guld sen finns de sömlösa rör sen finns de vanliga rör med söm, de är de flästa kör på, inkl mig. Kostade mig 30kr böjjen och 100kr metern. Jag köpte 12 böjjar och 1m rör, men använde bara 10 böjj samt dryga halvmetern rakt rör till o bygga kollektorn.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
hehe okej... det var ju inte så dyt smile

Sök