4976
Sök

Fråga om ändrör

Son Of Murphy
782 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Tänkte bara höra om ändrör. Jag har ett 3" system vars ändrör inte alls passar på bilen, tänkte höra vad för storlek som passar?
Visst att det är 3", men 3" anslutning passar ju inte på en 3" dämp, har jag upptäckt. sad Och 3" är ju 76.2 mm, och börjar man kolla runt efter ändrör så har dom flesta en infästning på upp till 60mm, och det får man väl inte o passa? Visst mycket pasta o dra i klämmorna för fullt, men ändå 1,5cm verkar mycket...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

666 Inlägg
2 oktober 2007
finns stegmuffar för sånt... är till autoexperten, meconomen, micro, biltema eller annan affär å införskaffa litta stegmuffar så ska det lösa sig fint

//Silver

Son Of Murphy
782 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
finns stegmuffar för sånt... är till autoexperten, meconomen, micro, biltema eller annan affär å införskaffa litta stegmuffar så ska det lösa sig fint

//Silver

Vill inte att det sticker ur mer än "normalt". Sätter man en muff mellan dämp o ändrör så hamnar ju ändröret kanske 5cm längre bak o slutar "bakom" kofångaren, vilket jag helst undviker... hmm

312 Inlägg
2 oktober 2007
Då är det till att kapa röret mot dämparen som gäller.

Son Of Murphy
782 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
thesvensk skrev:
Då är det till att kapa röret mot dämparen som gäller.

Fan... sad
Så det finns inget "orginal" ändrör som passar till en 3" anslutning alls? Dom jag hittat ligger ju som sagt runt 60mm, och det är nog för litet? Har inte testat än, därför jag frågade här... Innan jag köper ett nytt som inte passar... tongue

RS
886 Inlägg
2 oktober 2007
Köp en ny dämpare! :p

Focus RS

Son Of Murphy
782 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Bostrom skrev:
Köp en ny dämpare! :p

Men snälla inte ska jag väl behöva köpa ny dämpare för att inte ett ändrör passar?! yikes Då stämmer ju INGENTING på JTs hemsida!!! sad

Sök