3 oktober 2007
Trådstartare
Jag har nyss fått en Volvo 745 tic av som rubriken säger. När jag fick den gick den väldigt bra, den spann loss lätt på 1a 2a, men vid ca 4 000rpm släpper den och man måste trampa gasen i botten så fortsätter den att varva.. jag åkte direkt till El och motor där jag bor.. killarna där håller på en del med dragracing osv, så jag tänkte om dom kunde veta va det var för fel.. fick prata med den mest "turbo-kunnige" där .. Jag frågade han om han kunde kolla på dumpventilen om den "tjuvläcker" eftersom flera som kände han som hade bilen innan sa att det var dumpen det var fel på .. men han tyckte inte att det värkade något fel på den , men han trodde kanske att den överladdade och han sa åt mig att prova å sänka ladd trycket,,, vilket jag gjorde, nu är den inte alls lika pigg eftersom jag har sänkt ladden, men den släpper fortfarande ifrån , fast nu vid ca 3 000rpm och sedan vid ungefär 4000 igen, väldigt obehagligt. men jag har också hörs att "Motronicen" låter väldigt när det varvar om det kan vara nått fel på den??
Vet inte om den är chippad, och vet tyvärr inte vad laddtrycket är på nu.
Tacksam för hjälp!