1793
Sök

har tappat bort nyckeln :P

40 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
har tappat bort nyckeln till 855:an, så ja kommer inte in i bilen, finns de ngn här på garaget som vet ifall man kan få upp den ändå utan att behöva slå sönder bilen tongue
Eller ifall man kanske kan få tag på ngn ny på volvo genom regnummer å lite andra nummer kanske???.        tack på förhand smile

livet börjar vid 260

80 Inlägg
22 september 2007
Tjena!

du kan gå inpå volvo och beställa en ny nyckel, men det kostar rätt bra har jag för mig runt 1500:-

40 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Tackar så mkt för svaret big_smile

livet börjar vid 260

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
22 september 2007
funkar med att slå in en grövre skruvmejsel *vanlig rak, ej philips/kryssmejsel* i ena låscylindern (lämpligast på passagerarsidan) med en hammare o sedan vrida upp låset med en rörtång runt mejselklingan. kan hända att man behöver upprepa en gång *efter man har tagit bort yttre delen av låscylindern *som verkar dela sig* från mejseln.
Låscylindern går ju givetvis sönder, med det är billigaste metoden som gör minst åverkan.
Ganska enkelt att sedan köpa en begagnad cylinder med tillhörande nyckel / nycklar från bilskrot.

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
23 september 2007
GT90 skrev:
funkar med att slå in en grövre skruvmejsel *vanlig rak, ej philips/kryssmejsel* i ena låscylindern (lämpligast på passagerarsidan) med en hammare o sedan vrida upp låset med en rörtång runt mejselklingan. kan hända att man behöver upprepa en gång *efter man har tagit bort yttre delen av låscylindern *som verkar dela sig* från mejseln.
Låscylindern går ju givetvis sönder, med det är billigaste metoden som gör minst åverkan.
Ganska enkelt att sedan köpa en begagnad cylinder med tillhörande nyckel / nycklar från bilskrot.

Är du erfaren eller? wink om han ska köpa en cylinder där han tagit sig in då lär han ju byta alla cylindrar, för den nyckeln lär ju inte passa i alla andra cylindrar?

Det blir nog lättast att gå till Volvo, om du inte är teknisk och kan byta alla 4 cylindrar, beronde hur du vill ta dig in i bilen. MVH

Rattryckarn

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 september 2007
lär ju va smartast och beställa en huvudnyckel på volvo och trycka upp en kopia på den för 50-100 kr

än att behöva va så onödig och byta alla lås

1 660 Inlägg
23 september 2007
Audisport_ skrev:
GT90 skrev:

Är du erfaren eller? wink om han ska köpa en cylinder där han tagit sig in då lär han ju byta alla cylindrar, för den nyckeln lär ju inte passa i alla andra cylindrar?

Det blir nog lättast att gå till Volvo, om du inte är teknisk och kan byta alla 4 cylindrar, beronde hur du vill ta dig in i bilen. MVH

Kom på nu att nyckeln var ju borttappad.
Själv lyckades jag få alla nycklar inne i bilen, varav en i tändningslåset med motorn igång.. *pinsamt*
Så numera har jag alltid en reservnyckel i knippan som hänger i nyckelkedjan i mina byxor *alltid med, o med mig (inte kvar i bilen)*
Senast redigerat av GT90 (23 september 2007)

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
23 september 2007
GT90 skrev:
Audisport_ skrev:
GT90 skrev:

Kom på nu att nyckeln var ju borttappad.
Själv lyckades jag få alla nycklar inne i bilen, varav en i tändningslåset med motorn igång.. *pinsamt*
Så numera har jag alltid en reservnyckel i knippan som hänger i nyckelkedjan i mina byxor *alltid med, o med mig (inte kvar i bilen)*

Haha i ditt läge hade jag fått panik rent ut sagt, var du hemma så du kunde bryta dig in? eller går du runt med en mejsel i bakfickan? smile

Rattryckarn

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 september 2007
lånar tråden en snabbis

har tappat bort min start nyckel till BMWn och måste ha igång den
rattlåset är i finns det något sätt jag kan göra för att få bort rattlåset och sen försöka få igång bilen
vill ju inte förstöra rattlåset heller :S

1 660 Inlägg
4 oktober 2007
Om låsen ej är bytta nån gång så brukar man kunna beställa nya nycklar via märkesåterförsäljare.
Funkade iaf. till min volvo 240 (som jag hade en gång i tiden).

Sök