Konstigt ljud vid gaspådrag (A3 1.8T)

Antejoh
8 oktober 2007 · 67 Inlägg

Hej!

För ett par dagar sedan så hade jag 3:an i och fullt gaspådrag, vid 4000rpm så började motorn "bluddra". Hade gasen i botten men inget hände och kom inte över 4000rpm. Samma sak hände idag fast på 5:ans växel vid 3000rpm, hann då kolla snabbt på laddtrycksmätaren som hoppade lite upp och ned. Verkar nästan som att den får för mycket luft eller soppa utan att veta säkert.

Ngn som har haft ngt liknande problem eller vet vad det kan vara!?

Ni kan gå in på min profil och kolla vad som är gjort med motorn om det är till hjälp!

Tacksam för svar!

sveddan
8 oktober 2007 · 1 453 Inlägg

Kollat att det inte bara drar tjuvluft någonstans? Turbosystemet är mycket tryckkänsligt!

Antejoh
9 oktober 2007 · 67 Inlägg

sveddan skrev:
Kollat att det inte bara drar tjuvluft någonstans? Turbosystemet är mycket tryckkänsligt!

Okey, men hur gör jag för att kolla det? Ngt jag kan göra själv?

Tack iaf!

CC72
9 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Kolla efter lösa slangar, kanske du tappat slangen till dumpen? kanske ditt T-kors till din mätare lossnat, brukar vara ganska enkla fel smile   Lr har du tappat en IC-Slang, mest troligt eftersom den bluddrar och inte drar över 4000 rpm. Så hade då jag på min 200:a när jag sköt lös en IC-slang smile

Antejoh
9 oktober 2007 · 67 Inlägg

Sexyicecube skrev:
Kolla efter lösa slangar, kanske du tappat slangen till dumpen? kanske ditt T-kors till din mätare lossnat, brukar vara ganska enkla fel smile   Lr har du tappat en IC-Slang, mest troligt eftersom den bluddrar och inte drar över 4000 rpm. Så hade då jag på min 200:a när jag sköt lös en IC-slang smile

Ska kolla det du har påpekat! Men är det inte lite skumt att det bara har hänt ett par ggr och med olika växlar och olikt varvtal?

Antejoh
10 oktober 2007 · 67 Inlägg

Hur kollar man om det läcker i ngn slang då?

På tal om annat, vet ngn vart man kan kolla eventuella felkoder på min bil i halmstad förutom MotorHalland?

mattan
10 oktober 2007 · 13 Inlägg

Besök A3 forumet på www.nordicaudi.com

Där får du garanterat hjälp.

mvh mattan

mattan of hstd
Audi A4 Avant 2.0 TFSI S-line "Black Pearl" (2010)
Antejoh
10 oktober 2007 · 67 Inlägg

mattan skrev:
Besök A3 forumet på www.nordicaudi.com

Där får du garanterat hjälp.

mvh mattan

Har frågat där men har inte fått ett enda svar...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang