VOLVO 940 Går underligt.

Verkstan
10 oktober 2007 · 5 Inlägg

Hallå! har nu fått lite problem på detta, fick precis bilen av pappa, och jag är verkligen inget pr0 på detta så hör efter lite med er cool.

när jag startar skörven så går den grymt underligt på tomgång, Men när varvet väl blir högt så går den bra, Kan det vara EGR Ventilerna eller kan det vara styrsystemet? Som orsakar det hela. och ja den har varit sån här en bra tid tilbaka.

Bilen är en: Volvo 940 GL -92 Tack på förhand !




___________________________________________________
Volvo 740 köpes, till Epa Bygge.

Senast redigerat av Verkstan (10 oktober 2007)

ItsfuN
10 oktober 2007 · 12 Inlägg

Kan vara luftmassemätaren som har gett sig, men för snabbast och säkrast svar, ta in bilen på Volvo och kolla felkoder.

Mercedes-Benz E420 -94
BMW 320 -83
Chevrolet S10 -95
Mercedes Benz E420 "KeSO" (1994)
Verkstan
10 oktober 2007 · 5 Inlägg

okej,  Det tackar jag Itsfun, några fler förslag? lika bra o samla på sig en hög, så man har nått o gå efter big_smile

TobbeTT
10 oktober 2007 · 948 Inlägg

kolla tomgångsmotorn (sitter under insuget med två slangar in i sig och en elkontakt) kan räcka med att du lossar slangen från tomgångsmotorn och köra i lite wd 40 eller nått liknande smörja eller så är du seriös och plockar loss den gör ren med vatten och avfettning dock väldigt noga att du blåser den torr med tryckluft eller liknande och i med lite smörja som wd 40 eller 5 56 men som sagt kan vara vad som helst men testa det..

Killr0y_swe - De är jag de.
10 oktober 2007 · 354 Inlägg

Kolla tändningen så den står rätt, eller försök vrid på fördelaren och se vad som händer! De låter ju lite som de.

Sen kan du göra som tobbeTT sa.

Hoppas jag var till nån hjälp.

Senast redigerat av Killr0y_swe (10 oktober 2007)

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
Verkstan
10 oktober 2007 · 5 Inlägg

Det ska jag göra,! tack så hemskt mycket allihopa smile

vullen Mr White
10 oktober 2007 · 1 072 Inlägg

Killr0y_swe skrev:
Kolla tändningen så den står rätt, eller försök vrid på fördelaren och se vad som händer! De låter ju lite som de.

Sen kan du göra som tobbeTT sa.

Hoppas jag var till nån hjälp.

Fördelaren är tom så de finns inget å justera på F motorn..Den sitter fast...Men tomgångsmotorn är ett vanligt fel...Men kolla även som sagt tomgångsmotorn oxå.

Senast redigerat av Robban 245 (10 oktober 2007)

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Verkstan
10 oktober 2007 · 5 Inlägg

Jag har aldrig hört "Tomgångsmotorn" förut, men menar ni kanske spjället som sitter under insuget?

vullen Mr White
10 oktober 2007 · 1 072 Inlägg

De är en rund grej som de går i 2st slangar i var dere ände=) å sitter under insuget smile

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Verkstan
10 oktober 2007 · 5 Inlägg

men jag tror mer på vad Itsfun säger för den vandrar så fruktansvärt på tomgången, ligger på 1000varv sen hoppar den helt plötsligt bara ner till 200varv och varierar där imellan.. Den skjuter inte, så det är inge misständning. och rätta mig om jag har fel, eller är jag helt ute och cyklar nu ?? big_smile hehe

Senast redigerat av Verkstan (10 oktober 2007)

AwdR Team Whiplash Racing
11 oktober 2007 · 22 Inlägg

Testa gör rent spjällhuset och ställ in det rätt. Står i haynesboken precis hur man ställer in spjällhuset.

Volvo 940 Turbo "Dragrace" (1993)
ItsfuN
11 oktober 2007 · 12 Inlägg

Kom på att du kan ju prova att dra ur sladden till LMM när bilen står på tomgång och se om det blir nån skillnad på motorgången, blir det inte det så är det nog den som är väck.

Mercedes-Benz E420 -94
BMW 320 -83
Chevrolet S10 -95
Mercedes Benz E420 "KeSO" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang