6981
Sök

bmw 320 -88 kokar

350 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
hejsan min bmw 320 -88  började koka haromdan mitt i rusningstrafiken :S fick putta den till närmaste mack.. all glykol rykte ut d visa sej mest va vatten i systemet, jag testa me att slå på tändningen medans tempmätarn fortfarande stod på röd markering o märkte att fläkten inte snurrar...

någon som vet vart givarn till fläkten sitter eller är d nåt annat fel?
kan nämna att bilen läkt lite glykol men alldrig understigit markeringen på behållarn,
här har jag en bild på vart d läcker, sitter d en packning där o vad heter mojängen?
ska fixa detta såfort som möjligt.

http://www.garaget.org/gallery/archive/15654/169501_8ey78t.jpg
vatten läckage

mvh Kovamies

.......
2 655 Inlägg
12 oktober 2007
lekaget har ja ett bra botemedel emot. ta lös slangarna därifrån, sen far du på en mack eller liknande där dom har vanliga såna där slangar och sen köper du en som är lika lång som dom bägge och skiter i att koppla den i den där utan dra den direkt ifrån blocket till termostathuset, du behöver inte den där delen som syns där, har ju knappt nån funktion.
ja har gjort så på min iallfall smile...

350 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
okay nån funktion måste den ju ha, vet ej riktigt vart temostat hus osv sitter du har ingen aning ifall d bara sitter en packning där då ?

sen var d me fläkten vad tror d felet är på den ?
kan d va nån givare vart sitter den isåfall ?

mvh Kovamies

.......
2 655 Inlägg
12 oktober 2007
kovamies skrev:
okay nån funktion måste den ju ha, vet ej riktigt vart temostat hus osv sitter du har ingen aning ifall d bara sitter en packning där då ?

sen var d me fläkten vad tror d felet är på den ?
kan d va nån givare vart sitter den isåfall ?

mvh Kovamies

nej, eller ja den e väl för att kyla lite kanske men har ingen märkbar effekt för vattnet går bara in och runt den där stora anslutningen sen ut igen. men om du kollar lite så ser du vart slangarna går. jo de sitter en packning där så du får byta den om du inte vill dra en slang direkt och skippa den där grejen. smile...

350 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
okay men om jag nu skiter i pakningen o gör som du sa att jag kopplar in slangarna istället, med varandra isåfall eller hur menar du? för d sitter 2 slangar till manicken som läcker, du kanske vet namet på manicken? smile så ska jag bara koppla ihop dessa 2 slangar 1 o 2 ? med varandra eller? se bild

http://www.garaget.org/gallery/archive/15654/169529_8g53x8.jpg
läcker läcker...

mvh Kovamies

.......
2 655 Inlägg
12 oktober 2007
ja precis, antingen så tar du bara ett rör och kopplar ihop dom me varran eller så gör du de lite snyggare och köper en slang i lagom längt och monterar. vet inte va maniken där heter men tycker inte att den är annat än onödig:P.

1 867 Inlägg
12 oktober 2007
förvärming till spjället bara, det går att koppla förbi.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Sök