300hk i en v70?

Daaze Rent A Retard !
13 oktober 2007 · 674 Inlägg

Sharky skrev:
Jag vet inte om det är samma låda. Den V70 jag tänkte på var en tidig V70. Men rent generellt så blir inte grejorna starkare i nyare modeller. Jakten på vinst och bättre konstruktionsmetoder gör att man snålar in mer och mer.
Fast givetvis är V70R gjord för att hålla för 300Hkr (om den nu har det....jag vet att Volvo har haft problem att få 300Hkr från den. Intercoolern är åt helsike för liten)

/Göran

okejj smile ja, jag vet iaf att det står i reg pappren att det ska vara 299hk i den.
men tror även det bästa är att ringa eller åka till närmsta volvo verkstad och fråga nån kunnig liten lallare och kolla vad han har till svars smile

men sen så har det säkert en massa med hur man kör, håller man på och kickdownar hur mkt som helst och rivstartar och sånt som inte e så skoningsamt för en ickepreppad låda så går den säkert sönder förr eller senare tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Tuffingen
13 oktober 2007 · 93 Inlägg

Finns det någon starkare automatlåda att få tag på? min kärra är en v70n 2.4t 2000. vilka säljer bra chip till dessa modeller?  är det mycket jobb att bygga om den till manuell??
300hk vill jag ha i bilen.


Ett stort tack till alla er som svarat och svarar!

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!
mebben Troligen galen...
13 oktober 2007 · 567 Inlägg

Ring och prata med grabbarna på Autotech eller med claus på Turbocenter, de vet vad grejorna tål och vad det kostar att få de effekterna...

micke777
13 oktober 2007 · 185 Inlägg

Som sagt innan, ring o prata med lite olika firmor.
Hör vad  du måste göra med bilen o vad det skulle kosta.

Ett till företag:

http://www.tmracing.se/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang