problem med sportstolar.

First
13 oktober 2007 · 219 Inlägg

hej jag har ett problem med skenorna till mina ny inhandlade sportstolar.
skenorna är universial som jag redena viste om. men jag vet inte hur jag ska fästa dom. dom är förkorta att fästa där orginal att. någon som har något tipps hur jag kan gå till väga?
dom ska sitta i en 200sx s13

tack på förhand //Martin

Senast redigerat av 200sx_bengan (13 oktober 2007)

casten Toyota Supra MKIV
13 oktober 2007 · 209 Inlägg

Antar att du får bygga lite egna fästen.

Ali Brooz
13 oktober 2007 · 165 Inlägg

eller om du kan ta dem från dina gamla säten...

It seems they wanna finger print me and gimmie some years
They'll only get one finger while I'm shifting gears
First
13 oktober 2007 · 219 Inlägg

ja men ja behöver ha kvar fästena på org stolarna efter som att jag måste byta till besiktningen efter som att sportstolarna ej är FIA godkända:(

vullen Mr White
13 oktober 2007 · 1 072 Inlägg

Nog för att inte de här har me nissan å göra..Men när vi satt in sportstolarna i kompisens 850 så fick vi skrota org stolen å ta dom skenerna så de vart org fästerna i golvet...sen svetsa vi på sportstolens fästen på orgenalet...De tog lite tid men vart bra i slut ändan..

Ja vet dock inte om de godkänner svetsningar på bes eller om de ska vara bulltat istället..Men sist då han bes den så klaga dom då inte smile

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
chrno RE-雨宮
13 oktober 2007 · 481 Inlägg

Du måste inte ha FIA godkända stolar för att gå igenom besiktningen.

Jag skulle inte borra upp nya hål för en ny rail om jag vore som dig, varför inte sälja universal å köpa dom som passar så spar du ju larvigt mkt jobb. PLUS att rails gjorda för din bil med största sannorlikhet ä säkrare än om du bygger egna. Jag skulle inte chansa när de gäller en sådan sak.

RE-Amemiya Kitted FD3S
dudde008 Någon Form Av Proffs
13 oktober 2007 · 214 Inlägg

""Du måste inte ha FIA godkända stolar för att gå igenom besiktningen.""



Är det för att dom inte tittar på om dom är fia godkända eller är det inget krav på att dom ska vara fia godkända?

Senast redigerat av dudde008 (13 oktober 2007)

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!
BMW E36 LIMO "The Green Hell" (1997)
chrno RE-雨宮
13 oktober 2007 · 481 Inlägg

För att det inte är ett krav, vanliga stolar är förmodligen inte heller fiagodkända då det väl främst är en märkning för tävlingsbilar. Du måste ju ex inte ha en fiagodkänd bur bara för att du har en bur i bilen..  Om det vore så skulle nog dom flesta tillbringa tiden med att riva ur och i stolarna.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Nocturnal
13 oktober 2007 · 500 Inlägg

Bara för att en stol är FIA-godkänd så går den inte automatiskt igenom besiktningen. FIA och SBP har inget med varandra att göra. Däremot om stolen är E-godkänd och den sitter på originalfästen så ska det inte vara några problem.

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
evilaudio
14 oktober 2007 · 16 195 Inlägg

som sagt.. ta dina orginal underreden å bygg om dom så att du får dit dom du fick me till de stolaar du köpte så ska de inte va nå problem me besiktningen.. så länge du inte ska "REG besikta" elle att din bil är "helbilskodkänd" så ska de va lugnt smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang