8474
Sök

BMW motor problem

1 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Jag funderar på att köpa en BMW. De är bra pris å så men en kolv är fastbränd i blocket och enligt ägaren så är de ett fabrikations fel på kolven bara. Men jag undra om någon vet hur mycket tid och pengar det kommer att behöas för att fixa motorn? Skulle vara jätte tacksam för alla tips å råd.wink

xPuffra
196 Inlägg
14 oktober 2007
Vore kul å veta om det är en 120 lr en M6.. smile

study
772 Inlägg
14 oktober 2007
eller en m10 lite mer info vore trevligt.

Fotograf
966 Inlägg
14 oktober 2007
hehehe.. jaa det vore en fördel med Modell och motor i bilen..=p

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

10 287 Inlägg
14 oktober 2007
Det vet man aldrig i förväg. Enda sättet att ta reda på det är att riva motorn och kolla. Allat annat är meningslösa gissningar.
(ramlager kan vara förstörda, veven kan vara körd, name it)

/Göran

Edfors skrev:
Men jag undra om någon vet hur mycket tid och pengar det kommer att behöas för att fixa motorn?)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

761 Inlägg
14 oktober 2007
Edfors skrev:
Jag funderar på att köpa en BMW. De är bra pris å så men en kolv är fastbränd i blocket och enligt ägaren så är de ett fabrikations fel på kolven bara. Men jag undra om någon vet hur mycket tid och pengar det kommer att behöas för att fixa motorn? Skulle vara jätte tacksam för alla tips å råd.wink

Om det är något du ska köpa så räkna med att byta hela motorn, så blir du inte besviken om mer än en kolv/cylinderlopp har tagit skada. Lär ju finnas rejäl prutmån på ett sånt objekt. Vad priserna på motorer ligger kan nog bara bilskroten berätta.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Sök