6178
Sök

850-front på 740?

huh?
10 427 Inlägg
15 oktober 2007
En herre (Kim J) på Svenska Volvo 7-900 Klubbens forum har snickrat ihop en frontspoiler som bygger på 2st S/V70 frontar samt en styck standard '850 underdel'.

Smakprov på provmontering:
http://www.pici.se/pictures/sPunilwDK.jpg

Lite annorlunda minst sagt.

3 627 Inlägg
15 oktober 2007
För att faktiskt ge svar på dina frågor så gör jag det här och nu!

Ja, 850 stötisen passar rakt av, allt man behöver göra är att justera in krockbalken.. och att de vart diskusar om att den bara passar rakt av på de bilar med 940front och inte med nya 740fronten är bullshit!

Det är samma skärmar, alltså samma längd mot stötfångarn och samma höjd wink Enda skillnaden är ju då utformningen på frontpartiet, men höjden även där är den samma som på 940, och vi vet att den passar rakt av (i princip) på 940, alltså kan vi därmed även säga att den gör det på 740-90 wink

Själva inpassningen gör du lättast genom att plocka loss din befintliga krockbalk och hänga tillbaka den på plats, sedan tar du 850-överdelen och lägger ovanpå för att se vart den kommer hamna sen! Har för mig att man kan komma till att behöva kapa lite i ytterhörnena på krockbalken för att den ska passa bra! Och om den nu skulle vara för låg så kan du antingen lägga någon distans mellan själva 850-överdelen och krockbalken, eller så justerar du krockbalken (det alternativet jag valt att göra) och när allt är inpassat och du vet att passformen är bra, ja då är det bara att montera ihop underdelen med överdelen och trycka fast de där "låsclipsena", några du troligtvis behöver borra nya hål för wink

Det va allt big_smile Hoppas du fått svar på allt nu wink

MVH Jimmu
Senast redigerat av ToXtreme (15 oktober 2007)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

726 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
För att faktiskt ge svar på dina frågor så gör jag det här och nu!

Ja, 850 stötisen passar rakt av, allt man behöver göra är att justera in krockbalken.. och att de vart diskusar om att den bara passar rakt av på de bilar med 940front och inte med nya 740fronten är bullshit!

Det är samma skärmar, alltså samma längd mot stötfångarn och samma höjd wink Enda skillnaden är ju då utformningen på frontpartiet, men höjden även där är den samma som på 940, och vi vet att den passar rakt av (i princip) på 940, alltså kan vi därmed även säga att den gör det på 740-90 wink

Själva inpassningen gör du lättast genom att plocka loss din befintliga krockbalk och hänga tillbaka den på plats, sedan tar du 850-överdelen och lägger ovanpå för att se vart den kommer hamna sen! Har för mig att man kan komma till att behöva kapa lite i ytterhörnena för att den ska passa bra! Och om den nu skulle vara för låg så kan du antingen lägga någon distans mellan själva 850-överdelen och krockbalken, eller så justerar du krockbalken (det alternativet jag valt att göra) och när allt är inpassat och du vet att passformen är bra, ja då är det bara att montera ihop underdelen med överdelen och trycka fast de där "låsclipsena", några du troligtvis behöver borra nya hål för wink

Det va allt big_smile Hoppas du fått svar på allt nu wink

MVH Jimmu

tack så mycket! gav svar på allt smile

3 627 Inlägg
15 oktober 2007
No probs wink

Förstår inte varför alla va så omständiga i sina svar smile

Däremot passar inte bakstötfångaren rakt av baktill, utan den är 8cm för smal, så den får man bredda i sånna fall! Men passformen mot hjulhusena ska stämma smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

726 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
No probs wink

Förstår inte varför alla va så omständiga i sina svar smile

Däremot passar inte bakstötfångaren rakt av baktill, utan den är 8cm för smal, så den får man bredda i sånna fall! Men passformen mot hjulhusena ska stämma smile

nej förstår inte heller det , hälften som svarar i alla möjliga olika trådar gissar ju bara och inte vet .

så tackar som sagt mycket för din hjälp wink

Sök