streem i framrutan

ahlen_j
10 oktober 2007 · 76 Inlägg

hej, tänkte höra om någon vet vad lagen säger om sånna här streems man sätter i framrutan. hur tjocka får dom vara? (enligt lag) kanske har postat fel (sorry iså fall)

Tom Darth Vader
10 oktober 2007 · 1 644 Inlägg

Det finns en lag om hur långt ner på rutan dom får gå, har hört 100-tals olika uppgifter om vad som gäller men lagen finns

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
RacingBunny
10 oktober 2007 · 508 Inlägg

Ja nån som vet, för d undrar jag oxå alla säger ju olika.
Min "skulle" inte gått igenom iallafall

good_year
10 oktober 2007 · 755 Inlägg

min på saaben gick inte igenom först med orginal ratt sedan så byte jag till en mindre då gick den igenom.. brukar sätta sin dator på ratten

ludde__mannen draminbil.nu
10 oktober 2007 · 1 382 Inlägg

good_year skrev:
min på saaben gick inte igenom först med orginal ratt sedan så byte jag till en mindre då gick den igenom.. brukar sätta sin dator på ratten

Okej då var mysteriet löst!cool

Aga_Diff Bärs!
10 oktober 2007 · 3 456 Inlägg

På vissa framrutor brukar det vara en markering, längre än den får det inte vara...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
RacingBunny
10 oktober 2007 · 508 Inlägg

Om man inte har den där markeringen då?

CC72
10 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Då har du en konstig ruta wink   

Finns på vägverkets hemsida har jag för mig, men vars vett fanken smile

Volvo Knugen The one and only
10 oktober 2007 · 1 091 Inlägg

Det jag har hört är att man ska kunna hålla ett liggande A4 papper över ratten o då får det inte räcka upp till bården i rutan... Men om man läser reglerna för toning/film på vindrutan så tolkar iaf jag det som att man får täcka 25% bara det inte skymmer sikten för föraren, fast i verkligheten skulle det nog inte vara godkänt roll

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
TritoN Motorburen Ungdom
14 oktober 2007 · 499 Inlägg

Vad jag har hört så ska man kunna ställa ett A4-papper på ratten , där går gränsen längre ner än så får inte streemen vara . Det är som sagt bara något jag har hört , inget som jag vet om det stämmer eller inte.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Mäki Långsam Perfektionist
14 oktober 2007 · 4 800 Inlägg

Polisen här säger att om man fäller ner solskydden så ska man inte se dekalen under kanten.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Melody
14 oktober 2007 · 17 Inlägg

Om man inte har nån markering på rutan, så brukar de lägga ett A4 ark på ratten... J-vligt löjligt är det iaf! Jag fick en tvåa på besiktningen för att den var tre centimeter för långt ned. Jag har en som tonar ut nertill så den var ju så gott som genomskinlig längst ned...

BMW 328 ci (1999)
wimhed
16 oktober 2007 · 510 Inlägg

Min toning på min gammla goffe var väl säkert 1/3 .. Och det gick igenom .. men o andra sidan gick saker igenom som inte skullat .. haha .. läckte från nästintill varenda skarv på avgasröret mm .. haha smile Fast fick faktiskt en två på ena bromsslangen wink .. Mvh Johan .. Ps, som dom andra säger drukar det vara en markering .. Om inget annat så tar du bort den inför besigtningen, sen sätter dit en ny smile

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang