styling eller trim?

terazzi
13 maj 2007 ·

Ska vara en kombination av båda wink

Har man en stylad bil så blir det ju bara bättre om man har effekt för stylingen..annars tycker jag nästan det ser löjligt ut.. men sen beror det ju med på hur man ska använda bilen med,man får se det från alla vinklar smile
Men jag tycker att en sleeper,dem ska ju inte vara stylade alls..
medans tex en Supra,lätta ta effekt ur med därför jag tar dem som exempel.. ser jag gärna stylade och med effekt wink

camaro67 Meister
13 maj 2007 · 6 763 Inlägg

Det finns inge fränare än en sleeper. Gärna mattsvart och plåtfälgar och en sjuhelvetes motor som inte heller ska se puttsad ut, på med blomspruta och spruta på olja så de ser förjävligt ut och åk ifrån de mesta. Men skulle jag bygga bil så blir de ju först så den blir snygg (stilren) sen mycke motor.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
johanhhh
13 maj 2007 · 396 Inlägg

940R skrev:
Trim helt klart..Det finns för många bilar som ser ut att göra 500km/hMen går som en epa.
Är det uppmärksamhet man vill ha så får man det om man har en super snabb bil fast på ett respekt fullt sätt.

jag har sett epor som drar porschar så dra inte alla över en kam:P

Markolainen
13 maj 2007 ·

Beror på bilen, har man en snygg bil så vill man ju hellre trimma.
Har man en bil som har mycket krut men är utseende-handikappad så stylar man hellre!smile

IzotoP
15 oktober 2007 · 11 Inlägg

börja med motor ffs annars e det ju bara töntigt hellre en trimmad micra än en tokstylad tex a4 som blir om körd av mormor haha
klart som faan bilen ska vara snygg men styla bilen i takt med motor byggandet
annars e det töntigt...

twin_cam Smålänning
15 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

En jäkligt fin orginalbil med stilrena linjer och stor motor.

En favoritsetup är en 244, nyskick, diskret färg, typ mörkgrå ellet mörkblåmetallic, svagt tonade, eller fina originalbaklysen, gärna med vita blinkers, vita blink fram, nyckick på alla detaljer, och allt original, kjolpaket osv, sen en trimad motor, kanske 350 - 450 häst, vältrimmad så att den har ett register, och går fint på tomgång också.
Hela bilen liknar original, et enda som man ser på utsidan är den diskreta stylingen, och breddade original plåtfälgar bak... Mums smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Masterworks
15 oktober 2007 ·

Typ!
Mer mos, mer styling, mer mos, lite väghållning, mer mos, bättre bromsar osv...! hehehe...

evilaudio
15 oktober 2007 · 16 195 Inlägg

mer styling.. får iaf bara köra max 110 i sverige...*S*

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Andreas79
16 oktober 2007 · 3 968 Inlägg

Cleant Stylad utan tvekan

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
v8rickard Gammelbilsnörd
16 oktober 2007 · 450 Inlägg

evilaudio skrev:
mer styling.. får iaf bara köra max 110 i sverige...*S*

Men hur man tar sig dit upp är det upp till var och äntongue Kör själv Corvette stingray så där blir det inte tal om kjolar o skit. Men en råpreppad 383 står på önske menyn tillsamans med väghållning. Som vinterbil blir det volvo 360 al'a mormor med 740 16 ventilare på iaf 160hk, blir rätt ok till detta ändamål.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang