9342
Sök

efter steg3 uppgradering...

1 231 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
efter jag har steg3 uppgraderat min bil , vad är nästa billiga alternativ för att få fler hästar ?
vet att man kan byta turbo o allt , men det kostar ju lite mer ... tänkte om ni kunde nämna par saker man kan göra för att få ytterligare några hk..

Living the good Life!
585 Inlägg
15 oktober 2007
Jag skulle satsa på front monterad ic (en större en vanlig), större spridare, och sedan mappa om ditt system hos en seriös firma som vet vad de gör.

When the flag drops, the Bullshit stops.

1 231 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
vad kostar en IC da ? Greddy kostar ju typ 10k eller nått smile
man får la inte mkt mer hästar av större ic och större spridare ? hur mkt kan man få på 215hk ?! 5-10 hästar ?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 oktober 2007
Tigerofsweden skrev:
vad kostar en IC da ? Greddy kostar ju typ 10k eller nått smile
man får la inte mkt mer hästar av större ic och större spridare ? hur mkt kan man få på 215hk ?! 5-10 hästar ?

IC'n själv ger inga hästar, däremot får du mycket bättre kylning till turbon som kan leverera bättre.
Spridarna ger inte jättemycket när du har orginalprylarna, de brukar orka med upp en bit så man brukar inte behöva byta dom förrän man börjar byta andra motordelar.

Några hästar mer får du nog, men du märker nog ingen skillnad av dessa byten..

Både IC och spridare kommer du få byta snart iaf om du ska trimma vidare, och de kostar inte allt för mycket (vet dock inte exakt hur mycket) så lika bra att börja där kanske smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 231 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
men vad är nästa steg för att få fler hästar da ? större turbo eller ?

Sök