Slipa och lacka bromsok, behöver lite nybörjar hjälp!

Koppaa
16 oktober 2007 · 75 Inlägg

Har precis börjat riva oh renovera bromsarna på min första bil och tänkte då medans jag gör de så kan jag lika bra lacka bromsoken röda hade jag tänkt. men innan jag gör de så tänkte jag höra om jag kunde få några bra tips och bra att veta saker, som vilken sortfs ärg håller bäst? slipning ?osv osv satt nu vill jag ha alla tips och knep för att få bästa resultat smile

Senast redigerat av Koppa (16 oktober 2007)

wimhed
16 oktober 2007 · 510 Inlägg

Koppa skrev:
Har precis börjat riva oh renovera bromsarna på min första bil och tänkte då medans jag gör de så kan jag lika bra lacka bromsoken röda hade jag tänkt. men innan jag gör de så tänkte jag höra om jag kunde få några bra tips och bra att veta saker, som vilken sortfs ärg håller bäst? slipning ?osv osv satt nu vill jag ha alla tips och knep för att få bästa resultat smile

Lite snabbt svar .. Ska du vara lite mer serriös, så ska du ju lämna in dom för blästring, eller om du har tillgång till det själv .. Sen Får något företag lackera .. Kostar ju endel, och det vill man inte ^^ Köp en sliptrissa som man har på borrmaskinen .. Slipa så mycket du kan .. Ta resten med stälborste/sandpapper .. Sen köp färg hos närmaste färgåterhandlare .. Eller gör som jag, körde till ÖB, köpte röd färg för 20kr för en halv liter .. Sen målade jag 2-3lager med det .. Håll jävligt bra faktiskt .. Satt i över ett år utan att ramla av eller flagna .. Sen sålde ja bilen smile Mvh Johan

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
moose46019 study
16 oktober 2007 · 772 Inlägg

jag gjorde en billigare variant på detta jag togbort däcket skrubade lite med en handduck sedan på med spray över allt blev ganska bra ändå.

CL
16 oktober 2007 · 92 Inlägg

stålborsta, sandpappra lätt bort ojämnheter och rost. Köp hammarlack röd/silvergrå/blå. Lägg sedan på 2-3 lager. Sitter som berget.

Koppaa
16 oktober 2007 · 75 Inlägg

CL skrev:
stålborsta, sandpappra lätt bort ojämnheter och rost. Köp hammarlack röd/silvergrå/blå. Lägg sedan på 2-3 lager. Sitter som berget.

Låter bra, smile så får de bli..

Koppaa
16 oktober 2007 · 75 Inlägg

moose46019 skrev:
jag gjorde en billigare variant på detta jag togbort däcket skrubade lite med en handduck sedan på med spray över allt blev ganska bra ändå.

haha, okej big_smile snabbt och enkelt tongue men hade tänkt göra det lite seriösare smile

Koppaa
16 oktober 2007 · 75 Inlägg

wimhed skrev:

Koppa skrev:
Har precis börjat riva oh renovera bromsarna på min första bil och tänkte då medans jag gör de så kan jag lika bra lacka bromsoken röda hade jag tänkt. men innan jag gör de så tänkte jag höra om jag kunde få några bra tips och bra att veta saker, som vilken sortfs ärg håller bäst? slipning ?osv osv satt nu vill jag ha alla tips och knep för att få bästa resultat smile

Lite snabbt svar .. Ska du vara lite mer serriös, så ska du ju lämna in dom för blästring, eller om du har tillgång till det själv .. Sen Får något företag lackera .. Kostar ju endel, och det vill man inte ^^ Köp en sliptrissa som man har på borrmaskinen .. Slipa så mycket du kan .. Ta resten med stälborste/sandpapper .. Sen köp färg hos närmaste färgåterhandlare .. Eller gör som jag, körde till ÖB, köpte röd färg för 20kr för en halv liter .. Sen målade jag 2-3lager med det .. Håll jävligt bra faktiskt .. Satt i över ett år utan att ramla av eller flagna .. Sen sålde ja bilen smile Mvh Johan

Aldrig lämna in, de blir juhe svindyrt tongue sen är de roligare att hålla på själv smile men vi har en bläst på skolan kanska blästra av dom där, om jag orkar annars gör jag som CL sa smile

aliwin
16 oktober 2007 · 114 Inlägg

jag tog en ståltrissa som man sätter på en borrmaskin, sån med typ ståltrådar som snurrar runt och sliter bort allt rost,sen tog jag lite med sandpapper och sen tog jag roststopp och rostskydd och sen på med 5lager med bromsfärg på sprayburk och de sitter som faen!tongue

Gti 16v
Volvo 240 GL "Weber" (1980)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
16 oktober 2007 · 1 313 Inlägg

det bästa och enklaste är redan nämnt  men de är borsta av de värsta med stålborste sen pensla på ett par lager hammallack av valfri kulör smile

Senast redigerat av Moser (16 oktober 2007)

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
mag
16 oktober 2007 · 259 Inlägg

tjenis jag köpte bromsok färg på mekonomen var inte så dyrt har funkat bra jag sprayade upp färgen i en burk o målade med en liten pensel . kolla gärna resutatet på mina bilar . röda o silvriga mvh mag

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang