20344
Sök

Styrningen slutade fungera!!

111 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
Åkte hem från skolan idag och bilen funkade kalas precis som vanligt. Men i kurvan precis innan jag var hemma slutade styrningen att fungera( antagligen styrservon, gick knappt att svänga). Bilen gick rakt fram i kurvan.yikesyikes Som tur var hade jag inte så jätte hög fart men var väl några centimeter från att krocka med en parkerad bil. Efter att jag hade stannat och startat om bilen funkade det bra igen.

Kan det ha vara någon pump till styrservon lr så?

Nu vågar man ju inte köra med bilen, ska lämna in den så snart jag bara kan.

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

1 997 Inlägg
17 oktober 2007
Har du abs?
försökte du styra medans du bromsade?
Om du inte har abs så går de inte å styra när man nitar...
De finns ju bilar utan styrservo också, Å dom går ju å styra.. går lite tyngre bara..

Hmm, men du kan ju kolla Nivån på bromsvätskan iallafall, annars vet ja inte. smile

Whitetrash
589 Inlägg
17 oktober 2007
Om det är servorn som gett med sig så ska du sannerligen kunna styra bilen iallafall, bara det att det går tyngre att vrida ratten..

Låter mer troligt att det är något som lossnat eller blivit gravt utslitet i styrsystemet..kolla över det istället.

Såvida det inte var så att du panikade och inte tog i och styrde för fullt när/om det började gå tungt? Finns dom som gör så också.

Och det är ju en saab så styrlåset kan vi inte heller skylla på om det vart stumt.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

111 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
tja det var ju inte för att jag bromsade och styrde samtidigt, det kan vi konstatera redan nu( eftersom det gjorde jag inte). Bilen har EJ ABS och det vart J**LIGT trögstyrt. Kunde inte vrida mer än säg 20 grader på ratten.
Senast redigerat av Carlsberg (17 oktober 2007)

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

Whitetrash
589 Inlägg
17 oktober 2007
Ja då är det ju servon, borde dock ha gått att vrida mer..särskillt om bilen var i rullning.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Sök