4768
Sök

Ryker vit?

247 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
Ja nu har jag fått igång skiten men, motorn ryker vitt inte överdrivet mycket, men om man gasar till ordentligt och släpper, sen gasar man till igen innan den kommit ner till tom gången. jag vet att det låter som om det är topplocks packningen, men den e ny lika så alla andra packningar i motorn. och det är inget tryck i expandtionkärlet, och inget vatten i olja, vad kan det vara, kan till lägga att jag bara har downpipe.

252 Inlägg
17 oktober 2007
Är detta med varm motor? Fick du dit packningen ordentligt?

247 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
Kickboxer skrev:
Är detta med varm motor? Fick du dit packningen ordentligt?

ja det blir när den är varm.. jag har satt dit pckningarna som dom ska och de sitter med rätt nm oxå.

863 Inlägg
17 oktober 2007
Kollat mängden olja? Min rök vitt när jag hade lite för mycket, typ 2liter eller så wink

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

study
772 Inlägg
17 oktober 2007
det är inte kondensvatten eller?

375 Inlägg
17 oktober 2007
Rengjorde du toppen och blocket ordentligt innan den nya packningen monterades?
Kan ju vara så att toppen inte är helt plan och då tätar den inte ordentligt när den blir varm

247 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
Andreas_ace skrev:
Rengjorde du toppen och blocket ordentligt innan den nya packningen monterades?
Kan ju vara så att toppen inte är helt plan och då tätar den inte ordentligt när den blir varm

om ordentligt är att använda svinto och tandborste i tre dagar så ja. men den ryker inte lika mycket längra. har fått fram felkord att motorn går i linka hem läge för att kykarvästekontakten inte är i koplad, och på grund av det går motorn som om den vore varm. hmm kan det vara det.

Sök