Hur tvättar ni bilen nu?

Foffis
3 januari 2006 · 676 Inlägg

jag kör min bil till en tvätthall (inte automatisk!)

tvättar i stort sett såfort den blir skitig nästan, tål inte att bilen är skitig även fast de kanske är lite smått rost på den. men smuts är n¨got jag absolut INTE tål smile

Volvo_Elin Lastbilschaufför
5 januari 2006 · 186 Inlägg

Tvätta bilen idag, var -1 grad men jag tror det var den snabbaste men mest noggranna tvätten jag gjort wink!
Har inte kunnat tvätta den sen i höstas pga. kylan så den behövde verkligen en tvätt, men nog frös det så jag satte högtryckarn på 70 grader ungefär,lagomt med dimma blev det haha big_smile!
men jag tog "del för del" och tvättade och spolade av och sen när bilen var klar körde jag in den i maskinhallen i värmen, har även börjat vaxa den lite smått smile!

Ride Hard-Die Free!
turbotompa fritidsprofessor
5 januari 2006 · 1 197 Inlägg

orka tvätta! mycke bekvämare att vänta tills det regnar å ut å köra så satans. Har man en vit bil som är riktigt skitig så kan den se nästan ren ut när man kommer hem igen  smile

Fredrik__A Besserwisser
5 januari 2006 · 312 Inlägg

Bruksbilen är väl lika bra att låta bli att tvätta som det är nu, man får ju göra det dagen efter iaf, och sörjan och saltet kommer ju tillbaks nästa gång man kör med bilen.

Fredrik, Laxå
zazkar52
9 januari 2006 · 90 Inlägg

Det var på stenåldern som det va misshandel att tvätta bilen i biltvätt....dagens tvättar e så moderna så att borstarna e så mjuka o bra att de inte gör nån skada på bilen!!Större risk att repa bilen med svamp!!

JohnnyN Rutinerad medlem
9 januari 2006 · 1 938 Inlägg

På vintern blir nog bilen tvättad i en biltvätt tongue
Men på sommaren tvättas den noggrannt med mycket kärlek wink

THEBADGUY Gorgilus addictus
9 januari 2006 · 4 737 Inlägg

Gör de själv tvätt är klart bäst,,,, jag utsätter inte en bil för maskin tvätt,,, rena misshandlen

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Cordoba_Robban
9 januari 2006 · 44 Inlägg

tvättar en gång i veckan, avfettar spolar med högtryck(även under bilen),shampoonerar,sköljer,skrapar och torkar sedan med sämskinn. En gång i månaden vaxar jag bilen.

Om det är nån gång på året man ska ta hand om bilen och vara nogrann med tvätten så är det nu på vintern,och speciellt om man bor nära havet. Det känns mycket bättre att ha en ren och nytvättad bil på vintern, då sticker man ut från mååånga andra och bilen är helt underbar....

Seat Cordoba -99
http://www.garaget.org/?car=6295
"Bara döda fiskar flyter med strömmen"
Streetkilled Bilmekaniker
9 januari 2006 · 31 Inlägg

Tvättar som vanligt 2-3 ggr/vecka i maskintvätten på jobbet, nu på vintern brukar Jag ställa in den i verkstaden en stund så den får torka eftersom Jag inte har något garage hemma...

Erick
9 januari 2006 · 4 767 Inlägg

Sommarbilen e avställd och står instängd i varmgaraget.. tjänstebilen åker på en maskintvätt nångång i månaden sådär. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Darkie dARKiE
9 januari 2006 · 5 031 Inlägg

turbotompa skrev:
orka tvätta! mycke bekvämare att vänta tills det regnar å ut å köra så satans. Har man en vit bil som är riktigt skitig så kan den se nästan ren ut när man kommer hem igen  smile

haha tror att du och jag tvättar på samma sätt faktiskt ! wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang