3684
Sök

köpråd - Bmw 730i v8 -92

620 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Är det någon som har nån erfarenhet av dessa bilar va man ska passa sig för osv. har nämligen en sån hära som ja kanske ska köpa och vad är en rimlig pris ide?

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
19 oktober 2007
Kolla på www.autopower.se, där står de mycke om bmw...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

huh?
10 427 Inlägg
19 oktober 2007
Lär ju vara förbannat snuskiga reservdelspriser på dom där.
Därför dom brukar vara lite billigare i inköp nuförtiden kanske.

Gasa tills det rasar ! big_smile

http://www.autopower.se/modellguiden/e32.asp

Spana in Audi V8 också.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
19 oktober 2007
Delar är väl inte så dyra som mågna påstår! Finns massor på skrotar om det blir tomt i plånkan wink men dom behöver soppa!

687 Inlägg
19 oktober 2007
satsa på o köpa en välvårdad.Det kan bli så jävla dyrt om man köper ett lik för en billig peng.
Lyssna om det "klonkar" i framvagnen,vilket är ganska vanligt på så här tunga bilar.känn även efter så det inte glappar o vibrerar i drivlinan. När du provkör känn så lådan växlar som den ska,och att den inte slirar vid kickdown eller när du backar.
Senast redigerat av volvo_Tobias (19 oktober 2007)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
19 oktober 2007
volvo_Tobias skrev:
satsa på o köpa en välvårdad.Det kan bli så jävla dyrt om man köper ett lik för en billig peng.
Lyssna om det "klonkar" i framvagnen,vilket är ganska vanligt på så här tunga bilar.känn även efter så det inte glappar o vibrerar i drivlinan. När du provkör känn så lådan växlar som den ska,och att den inte slirar vid kickdown eller när du backar.

Det brukar "klonka" i bakvagnen oxå...

620 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
ok tack för alla fina svar den jag har fastnat för var VÄLDIGT välvårdad av förra ägaren han som har den nu sen i våras vet jag inte men vad jag har sett så har den mest stått. så den är i samma fina shick som den va ivåras (som det ser ut)

687 Inlägg
20 oktober 2007
Grabber skrev:
volvo_Tobias skrev:

Det brukar "klonka" i bakvagnen oxå...

Jo det gör det ju ibland. Då är det ju ofta bussningarna eller nån stötta som är slut. samma sak med framvagnen men där kan det även vara nån led som är dålig. Men om den är i så bra skick som du säger så köp den,för det är underbart sköna bilar.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
20 oktober 2007
köpt 735 med rak 6a, mycket bättre prestanda, haft 4st.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök