20361
Sök

Vem är återfösäljare för Power apexi Fc ?

Solfilmsmontör
950 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Hej. Är på gång med att trimma min nya bil. Så jag kommer behöva en power apexi fc men hittar inga återförsäljare i sverige. Någon som kan hjälpa en med detta, bilen är en skyline r33 gts.

Tack på förhand.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

381 Inlägg
20 oktober 2007
Tyvärr så tillverkas inte PFC Till r33 gtst längre. Lättast att få tag i en sådan är på ebay eller på någon jpstrading. Har du tur så kan du hitta enhet och kontroll för ca 8000:- på ebay ink frakt till sverige. Annars så kan nog jpstrading skaka fram en, dom kunde ordna en enhet för ca 12000:-
Annars så kan ja varmt rekomendera Greddys E-maneger ultimate. Perfekt "piggy back" Styrsystem. Den använder sig av orginal ecu. PFC är ett helt stand alone kitt.
Vem ska mappa bilen till dig??
Japtuning är mycket bra. Och han kan mappa Greddy´s. Japtuning säljer även Apexis men även greddy men tror inte han kan plocka fram apexis så vidare han inte har det hemma redan.
Nengun har komplett greddy kitt för 6000:-.
Trevlit att du ska skaffa skyline! Härlig bil. Tyvärr så ska ja lämna min i morgon.....
Lycka till!
MvH Henrik

152 Inlägg
20 oktober 2007
Eller så beställer man en från
http://shop.indigo-gt.co.uk/
£540 plus frakt från ett företag i europa.

Dessutom så har apexi listat power fcn till R33 GTS-T i sin lista för 2007.

Produktionen låg nere ett tag men de har funnits nya att få sedan april -07.

Dock så ligger Apexi efter i produktionen ibland så de kan vara restnoterade.
Senast redigerat av Niklas_J (20 oktober 2007)

381 Inlägg
20 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
540 pund helt sjutk dyrt ju
prata med mig istället

Vad är ditt pris på en sådan då?

Solfilmsmontör
950 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Har faktist inte så mycket erfarenhet av att trimma bilar, därför ger jag mig in i detta för att lära mig. Får mycket hjälp av kompisar osv. Och en kompis som bygger på en 700hk supra rekommenderade mig Apexi's power fc, han sa att den var bland de bästa för de pengarna.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)

152 Inlägg
20 oktober 2007
Att säga att £540 är dyrt för en power fc i Europa
(dvs att tull och moms tillkommer INTE på detta priset utan ca 7500:- plus frakt är priset)

tycker jag är lite konstigt påstående då detta är vad den hamnar på om du beställer den utomlands och betalar tull och moms.

Japtuning listar den för 9500:-  (http://www.japtuning.se/)
PBZ ligger säkert på samma nivå.

Så jag kan inte säga att det är jättedyrt.
Dessutom så brukar dom ha enheterna hemma och kan skicka dom snabbt istället för att vänta 2-6 veckor innan den kan levereras till ÅF.

Men om du bedriver seriös försäljning och inte svartimport och kan konkurera med dessa priser så ska du ha tummen upp.

Solfilmsmontör
950 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Niklas_J skrev:
Att säga att £540 är dyrt för en power fc i Europa
(dvs att tull och moms tillkommer INTE på detta priset utan ca 7500:- plus frakt är priset)

tycker jag är lite konstigt påstående då detta är vad den hamnar på om du beställer den utomlands och betalar tull och moms.

Japtuning listar den för 9500:-  (http://www.japtuning.se/)
PBZ ligger säkert på samma nivå.

Så jag kan inte säga att det är jättedyrt.
Dessutom så brukar dom ha enheterna hemma och kan skicka dom snabbt istället för att vänta 2-6 veckor innan den kan levereras till ÅF.

Men om du bedriver seriös försäljning och inte svartimport och kan konkurera med dessa priser så ska du ha tummen upp.

Efter att ha pratat lite med killen i frågan så verkar han väldigt seriös, och har även väldigt bra priser på en del grejor.

152 Inlägg
21 oktober 2007
Att prata med någon som verkar seriös och se bevis på det är två olika saker.
Tex om han har F-skattesedel, betalar moms osv.
Men om det är sant så kan jag bara ge tummen upp och önska han lycka till med firman, kan han hålla såna priser så kommer många börja handla av honom.

Dock så tvivlar jag stark på det, men jag hoppas faktiskt att jag har fel.

Sök