köp råd om golf vr6a.

dj_padde
21 oktober 2007 · 1 813 Inlägg

hej
tänkte införskaffa mig en vr6a golf mellan 92-96a
har tittat lite på blocket och kollat runt lite..
mil talen på deras motorer över 20 tusen mil e dom helt slutköra tro??
dyra i skatt och försäkring? tänkte kolla vad den kostar å försäkra på min mamma då jag har min s40 t4 på henne och det kostar ca 3 tusen om året för henne..
kan vr6an vara dyrare i försäkring och skatt? tror skatten kostar 1800 på volvon nu..
någon som vet vad vr6an kostar?

nu e jag inte ute efter hk och så längre då jag e trött på dyra bensinkostnaderna.
men vill ändå ha en bil som går ganska bra inte en trött bil som man får vänta timmar på innan man kommer upp till 100km/h

lite info inom vr6orna hade varit toppen=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
MeloveGolf Vw trimmare
21 oktober 2007 · 2 995 Inlägg

20.000mil behöver inte betyda slutkörd inte heller att kedjorna är kassa allt beror på hur den är körd/skött när du provkör bilen lyssna efter knackningar/Rassel...

Försäkring för mig under 24år ca10k helförsäkrat / år

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
zonda
21 oktober 2007 · 188 Inlägg

Jag tycker alla vr6 är slut körda.. ska du ha en fin vr6 köpt den i tyskland:)

dj_padde
21 oktober 2007 · 1 813 Inlägg

tror vr6orna i tyskland e lika dant körda som i sverige.. tror dom kan gasa rätt bra i det landet efter som dom får köra lite fortare därwink
så vart den kommer ifrån spelar nog ingenroll..
och hitta en gubba körd vr6a kan bli rätt svårt å få tag på..
men iaf ska kolla vidare alla ungdoms bilar är rätt slutkörda ju.. wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
dusty Living in the fastlane
21 oktober 2007 · 2 616 Inlägg

köp ett renoveringsobjekt smile

LIVINL0UD
21 oktober 2007 · 1 582 Inlägg

VR6 dricker ganska mycket bensin för att vara en sugmotor, polarens drack över 1l milen.
Vad dricker din T4 då??

illegal_streetracer
21 oktober 2007 · 178 Inlägg

jag äger en vr6 jag kan bara säga ska du ha en bil som går somm attans så har du hittat den den dricker inte soppa om du inte gasar det gör varenda sportbil men som sagt ska man gasa så ska man tanka

Mr_Gear Biltokig
21 oktober 2007 · 870 Inlägg

bensinsnål är inte en vr6a kan jag säga dig! Men går att köra hyggligt, min drar 0.8-0.9 motorväg och uppåt 1.1 i snitt(ganska mycket stad)
ang. det med skicket så skall kedjorna helst vara bytta när du kommer upp över 20.000mil eller åtminstone att du inte kan höra nåt rassel från dem.
Alla vr6or är inte slutkörda, men tyvärr är många det... Vissa är renoverade nu för tiden(min ex.)

Gå in på Vr6.nu så hittar du all info du behöver...

Senast redigerat av Mr_Gear (21 oktober 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang