10398
Sök

Problem när turbon laddar

Mr.
253 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Hej!

Åkte till sthlm i lördags, låg o cruisade i 120 km/h sen tänkte jag dra på lite när det blev fritt så jag tryckte pedalen i botten på 5an, laddtrycksmätaren gick till 1,4-1,5 bar, sen sa det poff och laddet åkte ner i botten. Jag släppte gasen då, sen blev laddet normalt men motorlampan hade tänts, detta har hänt tidigare 1 gång. Så jag tänkte väl att det löser sig sen. Så jag körde lungt resten av vägen.

På vägen hem sen, aktade jag mig för att sätta pedalen i botten men vid ett tillfälle gasade jag  med 3an i och jag märker nu att över 1 bar så hackar motorn väääldigt och går väldigt dåligt.... Motorlampan har nu släckts och jag undrar vad detta beteende kan bero på... =/. Inte alls roligt..

Tacksam för snabba svar!

Köpes:
18T Turbo

Mr.
253 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Gick ut o körde bilen nu, nu går den som vanligt igen även över 1 bar... Och jag fattar ingenting.... jävla mysterium..

Köpes:
18T Turbo

Mr.
253 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Men vore bra ifall nån tror sig veta kunde skriva ändå så man kanske vet i framtiden om det orsakar nått problem..

Köpes:
18T Turbo

Mr White
1 072 Inlägg
22 oktober 2007
Kolla ev efter nå lekage på trycksidan..Då kan de bli penlande ladd...Kan vara kass mangnetventil oxå..

Mr.
253 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Det är lixom som bilen kämpar för att komma upp i rätt ladd, tryckmätaren står o vibrerar vid runt 1bar, när den ska till 1,2 bar.. Och istället så går motorn ojämt och rycker..

Köpes:
18T Turbo

Mr.
253 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Har också märkt att den laddar fullt på alla växlar nu när jag har pedalen i botten, alltså förmycket...
Senast redigerat av pwei (22 oktober 2007)

Köpes:
18T Turbo

Sök