10696
Sök

Saab V4 "ojämn" gång - problemet löst...

MED[liten]LEM
226 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Hej
Har en V4-73 med fomoco-förgasare. Den startar hur lätt som helst, den går kanonfint, ibland, och ibland stannar den helt omotiverat, (på "tomgång") och går sedan bara med choke...
Jag har rengjort hela bränslesystemet, blåst ur avluftningen från tanken, kört med, och utan tanklock, bytt bränslefilter, kollat bränslepumpen, (och tändningen förstås), har kollat tjuvluft med startgas, men det verkar inte föreligga, och håller nu på som bäst att blåsa ur och rengöra förgasaren, men om detta inte hjälper, vad ska jag då börja kolla? Otäta ventiler kanske? eller vad tror ni?
Alla tips är välkomna!
Tack på förhand!
Senast redigerat av spj (23 oktober 2007)

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!

MED[liten]LEM
226 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Problemet är åtgärdat, men jag skriver ändå, kanske kan vara till hjälp för ngn annan.
Det var skit i gasaren, jag hade tids- och "materialbrist" så jag skruvade isär gasaren och la in alla prylar i diskmaskinen.... i en liten burk som jag borrade små små  hål i. Jag sprayade den först med startgas, som fick lösa upp all utvändig dynga en stund.
Och torkade den efter disken med tryckluften, smorde upp allt rörligt. och bilen går nu perfekt.
smile

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!

Sök