montera Laddtrycksmätare

NamnFan
25 oktober 2007 · 59 Inlägg

tänkte om ni kunde hjälpa mig med en sak ?
Det är som så att jag ska montera laddtrycksmätare på min Audi 100 Turbo Quattro,
Undrar då om ni kunde förklara vart/hur man monterar det

har ni bilder på vart dom är monterade kan ni gärna få skicka de till mig.

Det skulle uppskattas om ni kunde hjälpa mig

Senast redigerat av poxipop (25 oktober 2007)

Volvo v70 (2006)
Saabo
26 oktober 2007 · 224 Inlägg

Koppla in en T-kors i slangen till avlastnigsventilen/dumpventilen. om det nu fins någon. Annars får du leta upp en bra vacum slang vid insuget som suger när du inte gasar och ger tryck när du gasar. Som du sendan kopplar in i tryck klockan (samma slang kan du anväda till dumpventil). Så ska de fungera. inte så svårt smile

Snurrigt...
Mattias_M
26 oktober 2007 · 169 Inlägg

För att vara mera exakt så finns det i bakant på insuget ett rör som pekar mot förarplatsen med tre avstick. Du kan välja vilken som helst av dessa.

Från det som pekar mot förarplatsen går en plastslang in i kupén genom torpedväggen i närheten av pedalstället. Om du kan komma åt denna slangen inifrån kan du montera t-korset där.

Ett tredje alternativ är och montera t-korset på slangen till ECU:n som sitter under a-stolpen på passagerarsidan.

Har själv köpt en mätare men inte monterat den än då jag inte bestämt mig för vart den ska sitta. Finns ju några alterantiv.

Har mätaren bakgrungsbelysning måste man även hitta lämpliga kablar. Antingen som har spänning konstant då tändingen är på eller att belysningen tänds samtidigt som övriga mätare. Har man en mätare med rökfärgat glas måste den alltid ha spänning.

Mvh Mattias

NamnFan
26 oktober 2007 · 59 Inlägg

Tack så mkt !!

Volvo v70 (2006)
NamnFan
26 oktober 2007 · 59 Inlägg

nu funkar det, tack för all hjälp, på tomgången ligger ladder på ca -0,8 laddar 0,5 som max, är det normalt det ?

Volvo v70 (2006)
Buggsan Samlare
26 oktober 2007 · 82 Inlägg

Orginal brukar trycket ligga runt 0.42 på de där har jag för mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang