2904
Sök

dump, bra eller ej?

3 722 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Har hört av många att jag ej ska sätta på en dump ventil i min V40, för att det är inte bra. Kan någon förklara för mig varför detta inte är så bra....

3 722 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Någon som kan ge mig ett svar???

1 498 Inlägg
17 september 2007
Du har ju redan en dump!!!  men om du ska ha en öppen dump så blir det fel bränsle/luft blandning = kass katt.   Massemätaren har redan mätt den luften som man släpper ut i det fria och spridarna uppfattar inte att luften har försvunnit och pumpar då in för mycket soppa.= inte bra.

3 722 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
ascona-tic skrev:
Du har ju redan en dump!!!  men om du ska ha en öppen dump så blir det fel bränsle/luft blandning = kass katt.   Massemätaren har redan mätt den luften som man släpper ut i det fria och spridarna uppfattar inte att luften har försvunnit och pumpar då in för mycket soppa.= inte bra.

Okey! Tack så mycket för svaret!

299 Inlägg
18 september 2007
har du läst vad han skrev????hjälper väll inte om man pluggar orginaldumpen..........en öppen dump släpper ju ut luften iaf......det gör inte orginslen som är en återciskulerande.....

111 Inlägg
18 september 2007
Jag hade också tänkt skaffa en öppen dump på bilen, Kanske redans finns en sådan tråd som diskuterar detta? Ngn som kan länka dit?  Om inte skulle jag gärna vilja ha en exakt förklaring hur man ska gå till väga för att få till det där "lilla extra" Och vilka nackdelar det finns med att skaffa det?  Kanske det finns några fördelar också, Har inte den blekaste big_smile

/Okunnig men intresserad

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

1 661 Inlägg
18 september 2007
Japp, det gör den. Men ett mindre bräsnleöverskott är helt ofarligt för motorn.
Som nån sade så är det inte bra för catten, men jag har inte hört nån som kört sönder sin.
vill du va helt säker kan du sätta på sportluftfilter så kan du höra din orgdump lite bättre iallfall. jag hade inte tvekat på en öppen dump.

Avstängd
653 Inlägg
18 september 2007
Hardjim skrev:
Japp, det gör den. Men ett mindre bräsnleöverskott är helt ofarligt för motorn.
Som nån sade så är det inte bra för catten, men jag har inte hört nån som kört sönder sin.
vill du va helt säker kan du sätta på sportluftfilter så kan du höra din orgdump lite bättre iallfall. jag hade inte tvekat på en öppen dump.

nej precis inte jag heller, alla klagar på att man inte ska ha det på bilar med luftmassemätare, men jag har ju en helt öppen dump och har inga problem allts, den sköter sitt jobb bra o bilen går som vanligt ändå

Jag har rätt i vad jag än säger.

111 Inlägg
19 september 2007
Kan man få fram något ljud från att bara byta ut orginalfiltret ? Alltså jag menar att köpa ett sånt man lägger i luftburken som ser ut som orginal men släpper igenom mer luft?

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

low profile
253 Inlägg
19 september 2007
Du menar insatsfilter, det är aning bättre men låter vettefan, kanske nån %?

45 Inlägg
26 oktober 2007
Gå in på www.jbraceparts.se där är väldigt bra beskrivning och det är som dom beskriver att man dumpar ju inte ut all luft hela tiden.

Gör som Ford, Köp Volvo

Sök