5873
Sök

Var kan man hitta normalstora mätare?

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Jag håller på att byta ut instrumenteringen på min folkabuss. cool

Jag vill ha en hastighetsmätare och en varvräknare. Nålen ska lysa rött, siffrorna blått och svart tavla. Sen vill jag att de ska ha en silverring runt.

Jag har hittat (i alla fall varvräknare) som har det utseendet men de har varit allderles för små (2") jag vill ha såna som är runt en 4" i diameter.

Finns det någon som har några tips om var man kan skulle kunna hitta såna så fram med det bara big_smile, det gör inget om det är en handlare utomlands. wink
Senast redigerat av MagnumR (25 oktober 2007)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

LillNaisarn
3 oktober 2007
Kollat på: www.realcar.se , www.dalhems.com tex ? ngn av dessa bör ha...

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Jepp, realcar hade nån serie med exakt det utseendet jag är ute efter fast för små och dessutom fanns det inga hastighetsmätare i den serien. Dalhems hade nåt som började närma sig rätt men de var i MPH av nån anledning???

LillNaisarn
25 oktober 2007
MagnumR skrev:
Jepp, realcar hade nån serie med exakt det utseendet jag är ute efter fast för små och dessutom fanns det inga hastighetsmätare i den serien. Dalhems hade nåt som började närma sig rätt men de var i MPH av nån anledning???

Är ju inte så stor skillnad, dock lite små jobbigt att tänka 1MPH=1,6km/h,

Annars kan du maila / ringa dalhems och kolla om dom kan få fram samma version i KM/H?
ngn av dom större stylingfirmorna bör ha det,

Smålänning
7 887 Inlägg
25 oktober 2007
VDO vet jag ska ha normalstora mätare... Men vart man köper och vad dom kostar lämnar jag till nån annan.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Allfixare
1 475 Inlägg
25 oktober 2007
VDO kan man beställa av dahlbäck = DYYYYRT! Sen har inte VDO det utseendet du letar.

782 Inlägg
26 oktober 2007
summit racing i usa har rätt mycket men tror att alla mätare är i miles
www.duw.de har riktigt mycket grejor men vet inte hur det är med mätare
tror att det är lite bökigt att få en universal hastighetsmätare att funka så hade jag vart dej så skulle jag byggt ihop något eget med grejer från skroten el från bussen och gått till en reklamfirma och gjort en riktigt cool bakgrund.
Senast redigerat av patrik79 (26 oktober 2007)

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Jag är ju mer eller mindre släkt med en som äger/chef på en reklamfirma som gör klistermärken så det får nog bli så.

Sök