6042
Sök

Fläktarna o ac:n går inte, styrboxen sönder? BMW E36

185 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Hej.

Skulle fläkta lite i bilen häromdagen och märker till min förvåning att fläkten inte går igång. Ni som har en liknande bil som min, vet att den översta "fläktknappen" säter igång fläkten vid vindrutan, och har man ställt upp den på max, hörs det verkligen att den är igång. Men varken den eller ac:n fungerar. Satte ström till fläktmotorn och då gick den igång, så den är det inget fel på. Ett filter nere vid passargerarfötterna var totalt igensatt (allergifilter) men det ska inte ha ngn betydelse. När jag sätter igång fläkten (bilen frånslagen) hörs det något ljud, men det försvinner ganska snabbt igen. Kan styrboxen vara defekt? eller ngn annan som har lösning?

.......
2 655 Inlägg
28 oktober 2007
sitter väl säkringar för de där i boxen va ja vet. styrboxen har inget me de å göra, den sköter ju tändningen smile...

185 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Har kollat säkringarna, ingen sönder där inte....inte vad jag hittar iaf...du säker?

edit: med styrboxen menar jag klimatanläggningens...den som sitter inne i bilen under stereon...
Senast redigerat av rich86 (28 oktober 2007)

.......
2 655 Inlägg
28 oktober 2007
rich86 skrev:
Har kollat säkringarna, ingen sönder där inte....inte vad jag hittar iaf...du säker?

låter konstigt hmm. då vette faan va de är men ska inte va styrboxen iallfall, men e de inga av dom svarta 4kantiga säkringarna eller nått då?, för de bör finnas säkringar till de grejerna annars är de ju konstigt...

Thorssa
28 oktober 2007
www.autopower finns det bra mycket fler som är duktiga på BMW än här så du får nog fler och bättre svar där! smile Men börja med sökfunktionen smile

185 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
beemern skrev:
rich86 skrev:

låter konstigt hmm. då vette faan va de är men ska inte va styrboxen iallfall, men e de inga av dom svarta 4kantiga säkringarna eller nått då?, för de bör finnas säkringar till de grejerna annars är de ju konstigt...

med styrboxen menar jag klimatanläggningens...den som sitter under stereon inne i bilen.. svarta 4-kantiga? du menar de stora reläerna?

Sök