20354
Sök

Turbokonvertera Golf 3 1.8

7 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Hej jag undrar om man kan turbokonvertera en golf 3:a 1.8 om man använder grejorna från en golf 3 turbodiesel?!
tänkte om man kunde ta alla delar från en sån och bara sätta över rakt av!?

Volkswagen Motorsport

1 004 Inlägg
28 oktober 2007
är ingen golf expert men det skulle jag aldrig kunna tänka mig att det går,,,,

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 oktober 2007
nja du kan knappast ta alla grejjer det blir absolut inge bra grenröret kan passa det gör det på dom äldre modellerna med lite micklande men blir bäst att köpa ett riktigt grenrör för ett par tusenlappar räkna med en 10-15k + ett sprut annars köp en AGU motor från skroten och släng i så har du en färdig 1.8T blir nog enklast så...

2 230 Inlägg
28 oktober 2007
ja är det lika motor så är det ju klart det går. men sen med styrboxen kanske kan bli problem då eftersonm det är en diesel. så en sån kommer ju ju måsta fixa och mappa bilen för den ska gå bra.
sen vet inte jag hur mycket din motor håller för, men bäst är ju att komp sänka den med.

edit: allt går bara man vill wink
Senast redigerat av Rojpen (28 oktober 2007)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 004 Inlägg
28 oktober 2007
Rojpen skrev:
ja är det lika motor så är det ju klart det går. men sen med styrboxen kanske kan bli problem då eftersonm det är en diesel. så en sån kommer ju ju måsta fixa och mappa bilen för den ska gå bra.
sen vet inte jag hur mycket din motor håller för, men bäst är ju att komp sänka den med.

så bensinaren och diseln är samma motor? låter underligt...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

2 230 Inlägg
28 oktober 2007
262turbo skrev:
Rojpen skrev:

så bensinaren och diseln är samma motor? låter underligt...

nä det är dom ju inte, missade nog det dära med disel delen. sen sa jag inte samma motor, utan lika motor dvs att dom ser typ lika ut:)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 oktober 2007
Rojpen skrev:
ja är det lika motor så är det ju klart det går.

roll

vad är likadant? inte mycket grenröret kan möjligtvis passa turbon passar inte så bra utan det lär han byta till en kkk04 eller liknande typ agg från en 1.8t
btr,spridare,dump,tryckrör och antingen ett riktigt sprut eller ett piggyback system..
Oljeretur,kompplatta och wastegate + massa annat småkrafs....

Man kan inte plocka allt men visst vissa delar passar vad jag vet på mk2 var det enda man tog grenröret resten var skräp downpipen passa inte ens eftersom man vände grenröret upp och ner att plocka delar ifrån den är inget att sträva efter köp hellre ett kit som ger ~220hp för 20-30k....

288 Inlägg
28 oktober 2007
lillen_golf skrev:
Hej jag undrar om man kan turbokonvertera en golf 3:a 1.8 om man använder grejorna från en golf 3 turbodiesel?!
tänkte om man kunde ta alla delar från en sån och bara sätta över rakt av!?

Tycker du ska köpa ett grenrör med turbo från en 1,9td (aaz) och prova. De hittar du på en skrot eller blocket. Ska kosta max 1000:-

De hade både kkk och garret. klarar att ladda upp till 2kg och lite till.

Sök